Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
De foto's/filmpje zijn van augustus, toen was hij naar mijn idee net wat voller dan dat hij nu is. Hij is nu ook niet écht mager, maar als hij nog meer zou afvallen, dan wel. En voorkomen is natuurlijk beter dan genezen. Die maagzweer klinkt eigenlijk best aannemelijk. Ik moet eerlijk zeggen dat het nooit bij me opgekomen was dat een paard daar last van zou kunnen hebben! Ik zal eens met de DA overleggen.
Idd wat Robbedoes al zegt missschien een maagzweer, maar kan ook iets anders in spijsvertering zijn (exceem kan volgens mij ook duiden op verstoorde stofwisseling), of verminderde weerstand of ergens een ontsteking of evt ook bloedarmoede maar daar worden ze ook sloom van weet niet of dat het geval is?
. Daar zitten wel ook eiwitten in, maar deze zijn op 1 of andere manier toch anders dan in gras. Hoe t precies zit weet ik niet maar ken meerdere paarden die gevoelig zijn voor gras/ kuil die het wel goed doen op luzerne 
Zeer positief resultaat behaald bij pony die wat slecht in der vel zat na afspenen van veulen en ook gevoelig was voor exceem. Ze zag er daarna nog beter uit dan ooit
en je zag ook vrij snel resultaat. Gedurende de winter gegeven en daarna heeft ze het nooit meer nodig gehad 
of kreeg ie wel genoeg te eten"...nou geloof me...'t ontbrak en ontbreekt mijnheer aan niets. Maagproblemen is ws ontstaan door stress/pijn tijdens trainen etc door knieproblemen.
dus, MAAR ik hou ALLES goed in de gaten!!!!