wie is nou de echte paarden kenner ?

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

leocomeon

wie is nou de echte paarden kenner ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 16:41

paardenkenners,

Wat is het beste springveulen en dressuurveulen van de limburgseveulenveiling.

springveulen:...........?
dressuurveulen..............?

wie is nou de echte paardenkenner.

kijk op: http://www.limburgseveulenveiling.nl

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:20

Nou laat ik voorop stellen dat ik de kwaliteit heel erg vind tegenvallen. Ik heb niet alles bekeken, alleen de dressurveulens die me qua pedigree aanspraken. 9 van de 10 bewogen gewoon echt heel gewoontjes.
Er zijn er ongeveer 3 of 4 die ik wel de moeite waard vind.

Ik ga voor de Armani x Contango.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Quir

Re: wie is nou de echte paarden kenner ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:37

Ik heb ook alleen de dressuurveulens gekeken en vind er weinig goeds tussen lopen.

Ik ga voor de Ampère x Sultano x Cocktail

Odette van de Beekerheide drachtig van Strandgaards Mangold: 3 mei 2021 - *Volg topic*
Liberty van Equi Center

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:50

Wat bedoel je met goed? De meeste sportpotentie? Opfokwaardig voor de HK? Enz enz.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:56

Quir schreef:
Ik heb ook alleen de dressuurveulens gekeken en vind er weinig goeds tussen lopen.

Ik ga voor de Ampère x Sultano x Cocktail

Klinkt een beetje arrogant.
Valt van een filmpje toch weinig van te zeggen.
Ik heb wel wat vertrouwen in de kennis en het inzicht van de selectiecie. met o.a. Jan Peters en Cor Loeffen.
Het zullen niet allemaal GP-paarden worden maar wel een aantal die met een goede opleiding het ver kunnen schoppen.

Quir

Re: wie is nou de echte paarden kenner ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:12

Ik vind er dit jaar gewoon weg niet echt iets goeds bijzitten en dat is niet alleen bij deze veiling. Ook in Deurne bij de Sell, ben er op de veiling geweest en ook bij de slectie ronde in Deurne.

Dat is mijn kijk op de veulens en nee ik ben geen echte paardenkenner of iets, maar heb er wel interesse in en ik heb mijn eigen kijk en mijn eigen mening over veulens (paarden). :)

Dat er zeker goede tussen zitten die ver schoppen, zal ik niets van zeggen. In Deurne heb ik Charmeur gezien, die is ook in 2007 geveild en dat vond ik toch wel een gaaf paard.

Verder weet ik allang dat ik geen inzicht in veulens heb, of in ieder geval heel weinig. Geef mij de 3-jarige maar, dat gaat wat beter. :)

Ik vond in Deurne de Emillion er enorm uitspringen en ook de veilingtopper vond ik een fijn dier. Ook een paar die ik persoonlijk heel goed vond, maar niet eens verkocht werden voor 3.000/4.000. (Oke, ik vind het geld zat voor een veulen. Daar niet van)

Odette van de Beekerheide drachtig van Strandgaards Mangold: 3 mei 2021 - *Volg topic*
Liberty van Equi Center

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:20

misterA schreef:
Klinkt een beetje arrogant.
Valt van een filmpje toch weinig van te zeggen.
Ik heb wel wat vertrouwen in de kennis en het inzicht van de selectiecie. met o.a. Jan Peters en Cor Loeffen.
Het zullen niet allemaal GP-paarden worden maar wel een aantal die met een goede opleiding het ver kunnen schoppen.

Het is van mijn kant in ieder geval niet arrogant bedoelt maar ik vind echt dat er niet veel aparte bijzitten. Er waren er echt een paar die ik na 5 seconden heb weggeklikt. Zo strak in het voorbeen, weinig lossigheid, weinig ruggebruik, heel vlak in het lopen. Die waren waarschijnlijk alleen op afstamming interessant. Verder hele wisselende veulens gezien. Van veulens die met veel veer, schwung en tact bewogen maar met een nakomend achterbeen, tot veulens die heel vlug waren met veel knie maar die meer schwung en ruimte mochten hebben.
Het is moeilijk om een compleet plaatje te vinden. Er zaten een paar prachtige veulens bij die minder bewogen maar ook goede bewegers die eigenlijk net wat luxer en rassiger mochten zijn.

Beetje totaal bekeken ga ik voor de Armani x Contango maar er waren nog wel een paar fijne tussen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

leocomeon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 15:39

Zelf denk ik dat de laatste clinton x heartbreaker een goed springveulen is. al kan je van het springen niks zeggen.

En van de dressuur veulens ga ik ook voor de armani x contango

_Tomba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:10

haha leuk dat jullie onze Armani tof vinden! ;) Vind dr zelf ook megaruig, echt jammer gewoon dat ze verkocht wordt....

Fay: Westpoint x Junior STV, Falanda: Armani x Contango, Firena: Campbell VDL x Silvio II...3 merrieveulens dit jaar!:D

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:01

Ik heb de foto`s en de bloed-voeringen bekeken, mij kon het allemaal niet bekoren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie