hoe denken jullie over klonen ?

Moderators: C_arola, Coby, Dyonne, Pistasche, Apple, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Amytj

hoe denken jullie over klonen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 21:35

Ik was er eigenlijk heel benieuwd na hoe jullie over klonen denken.

Heb er uiteraard ook mijn eigen mening over maar wilde het toch ook eerst nog
van jullie horen voor ik mijn eigen mening erbij invoeg.

www.amy-fotografie.nl
Allround fotografe

Chaos

Re: hoe denken jullie over klonen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:36

Ik gruwel ervan. En dan met name bij mensen!!!

❤ ❤ ❤ ❤
Anna and me! <3

Olletjebolletjewol! :+:

Agossie L2 dressuur + Klasse 2 tweespan SMGW& Gangster Bijna zadelmak & Captain Hook Bijna één jaar :+:
MitchyboyAnna B dressuur + Klasse 2 tweespan SGMW) Yfke B- dressuur Olle L2 dressuur, nu 30 jaar en pensioenAap B- dressuur Eggcellent Zadelmak Disney Zadelmak Humor Na de zomer zadelmak maken.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:39

Ik vind het wel een eng idee, maar stiekem ook wel een uitkomst (-> bij gebrek aan een beter woord).
Als je je lievelingspony/-paard verliest zou je deze (in de ideale wereld waarin alle andere omstandigheden ook hetzelfde zijn als bij het andere paard) weer terug kunnen "krijgen".

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:40

De vraag is denk ik ook of je dat moet wíllen!

❤ ❤ ❤ ❤
Anna and me! <3

Olletjebolletjewol! :+:

Agossie L2 dressuur + Klasse 2 tweespan SMGW& Gangster Bijna zadelmak & Captain Hook Bijna één jaar :+:
MitchyboyAnna B dressuur + Klasse 2 tweespan SGMW) Yfke B- dressuur Olle L2 dressuur, nu 30 jaar en pensioenAap B- dressuur Eggcellent Zadelmak Disney Zadelmak Humor Na de zomer zadelmak maken.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:55

Als ik daarmee mijn oude paardje terug kon krijgen zou ik het wel willen.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:58

Mocht ik ooit mn pony verliezen, dan zou ik haar wel willen laten klonen.. zou er niet aan moeten denken dat ze er niet meer is.. Ben wel benieuwd hoe dat dan in zijn werk gaat.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:22

volgens mij is klonen niet alleen een heel nieuw mens maken maar kunnen ze ook cellen klonen om ziektes tegen te gaan.
Er zitten zó veel voors en tegens aan.
bv: minder ziektes is natuurlijk fijn maar dan krijg je weer vergrijzing en overbevolking.

simpel gedacht zou ik mijn hond wel willen klonen maar ik denk in het grotere geheel gedacht dat ik er niet voor ben.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 07:18

Ik ben zeker niet tegen nieuwe dingen en verandering, maar het klonen is niet iets waar ik echt blij van word. Ik heb ze wel gezien, maar toch een goed paard word niet alleen goed om dat hij goede genen heeft, dat heeft ook te maken met andere factoren zoals de opvoeding enz. Ik zal dus nooit geen kloon hengst inzetten voor mijn fokkerij. Dit alles is mij te onzeker, er is nog niets bewezen over fokkerij met klonen en dan nog geloof ik niet in de hele materie dat en gekloond paard exact zo is als zijn het echte exemplaar. Ja qua DNA print wel natuurlijk maar een dier heeft ook nog zoiets als een eigen IK en die is nooit te kopiëren!

http://www.mansolein.com alle info over onze stal en fokkerij.
Geïnteresseerd in fokkerij? Word gratis lid van Mansolein's E-magazine. Voor meer informatie mail of zie http://www.mansolein.com

janne19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:29

Mooi dat de mogelijkheid er is en voor iedereen zelf de keuze om er gebruik van te maken of niet.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 10:50

MyHorseGirl schreef:
Mocht ik ooit mn pony verliezen, dan zou ik haar wel willen laten klonen.. zou er niet aan moeten denken dat ze er niet meer is.. Ben wel benieuwd hoe dat dan in zijn werk gaat.

Ik sta hier weer heel anders tegen over ik heb mijn 1e pony verloren tijdens een verkeers ongeluk maar zou er niet aan moeten denken hem te klonen. Vincent was Vincent en die was er maar 1 ik denk dat ik het ook niet aan zou kunnen om dan een kopie in de wei te zien staan. Het is mooi dat het kan opzich maar ik vind het eigenlijk ook mooier om te zien hoe je de juiste hengst op de juiste merrie zet en dat daar dan vervolgens een toppaard uit komt.

www.amy-fotografie.nl
Allround fotografe

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:52

Klonen zijn qua uiterlijk vaak niet een exacte kopie. Hoe iets er van de buitenkant uitziet komt niet alleen door de genen, maar ook door de omgevingsfactoren tijdens de groei/ontwikkeling. En die is bij geen enkel dier/mens gelijk. Daarbij zit er bij het dna een soort van beschermlaagje omheen. Naarmate een dier (en mens) ouder wordt, slijt dat laagje. Dus als je een paard van 15 kloont, wordt de kloon dus genetisch gezien als 15jarige geboren, hetzij in een veulen lichaam. Die zal dus niet zo erg oud worden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie