Hoi hoi, ik heb net een 4 jarige KWPN STER merrie gekocht, die hopelijk haar PROK certificaat krijgt naar de positieve medische keuring van de kliniek op dinsdag.
Nu, de merrie is in augustus naar de centrale keuring geweest, maar niet Voorlopig KEUR geworden.
Mijn vraag is of ze een 2de kans mag hebben of niet? Als ja, hoe kan ik dat doen om haar een 2de keer te laten keuren?
Kan een paard ook via haar eigen sportprestaties keur worden als zij al ster is? Op de website staat dit: De merrie moet dan M-springen of M-samengesteld met vijf winstpunten zijn. Moet je dat dan zelf aanvragen bij het KWPN of gaat dat automatisch?
Zo uit mijn hoofd mag je je paard 3x voorbrengen voor graadverhoging. Op de site van het kwpn is het vast wel te vinden in het stamboekreglement.
voyou
Geplaatst: 06-09-10 16:22
Vaak heeft het pas zin om het weer te proberen als ze bv haar sportpredikaat heeft, of een IBOP of EPTM succesvol heeft afgelegd. Dan heeft ze al direct een streepje voor op de andere stermerries en maken ze ze eerder vl keur.
Ja, ik dacht inderdaad toch nog een paar jaar te wachten. IBOP zal ik misschien ooit doen, maar toch een eindje rijden vanuit Brussel...anders wel sportdressuur, zou wel binnen 3 jaar kunnen...(mijn andere was sport dr toen ze 7 was).
IBOP kan je ook bij ons in de regio doen Is vanaf jullie misschien nog wel het best aan te rijden Maar goed, je mag haar volgend jaar of het jaar erop direct aanbieden op de CK van het KWPN. Ze kan dan alsnog voorlopig (of met goede prestatie) direct Keur worden.