2-jarige ruin hoe groot zal hij worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bamby

2-jarige ruin hoe groot zal hij worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 20:41

Van het voorjaar kreeg mijn ventje terug nadat hij verkocht is geweest.
Hij was echter in vrij slechte toestand (slecht de winter uit gekomen) en moest heel, heel erg bijkomen.

Toen hij bij ons op stal kwam meette hij rond de 1.36m

Vandaag heb ik hem weer opnieuw gemeten en komt hij zelfs al op 1.49m!!! *D
Dat ie gegroeid is ziet iedereen, maar zoveel in 4 a 5 maanden was wel een verrassing :))

Nu word ik steeds nieuwschieriger hoe hij uit zal groeien :D
Zijn vader = kwpn x fries 1.54m
Zijn moeder = kwpn 1.60m

Hoe ver zal hij nog doorgroeien, zit er een kans in dat ie een paard wordt of blijft ie hangen op E-pony maat?

Johnensuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:44

hallo,

ik denk ongeveer 1.57

groetjes

Anoniem

Re: 2-jarige ruin hoe groot zal hij worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:02

Ik weet niet of er een helderziende op bokt zit.

Hij heeft de schijn tegen om een paard te worden.

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:48

misschien iets dom, maar als je ziet dat hij nog wat overbouwd is achteraan, dan is de kans énorm groot dat hij nog groeit.
dus zo lang je ziet dat de achterhand nog wat te hoog zou liggen voor een normale bouw, dan zal hij zeker nog groeien ;)

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:19

dan wordt hij minimaal 1.49

bamby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 21:22

stoffel schreef:
dan wordt hij minimaal 1.49

meen je dat nou?? super zeg _O- :')

bamby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 21:22

silly_silas schreef:
misschien iets dom, maar als je ziet dat hij nog wat overbouwd is achteraan, dan is de kans énorm groot dat hij nog groeit.
dus zo lang je ziet dat de achterhand nog wat te hoog zou liggen voor een normale bouw, dan zal hij zeker nog groeien ;)

Ga ik op letten :j

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:25

ik zou ook op een middenweg van 1,57 gaan zitten maar zeker weten doe je het natuurlijk niet voor het zelfde groeit ie nog maar 2 cm. of misschien nog 10 of 15 cm het is altijd een gok met zo een jong paard.

Misschien het trucje met het touwtje eens proberen schijn aardig uit te komen.

upo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:12

cocktail schreef:
ik zou ook op een middenweg van 1,57 gaan zitten maar zeker weten doe je het natuurlijk niet voor het zelfde groeit ie nog maar 2 cm. of misschien nog 10 of 15 cm het is altijd een gok met zo een jong paard.

Truc met het touwtje?

comikasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:22

silly_silas schreef:

Soms doordat er op het paard niet goed is gepast, omdat hij slecht uit de winter kwam en nu dus eigenlijk achterstand heeft qua ontwikkeling kan het ook zo zijn dat hij (licht)overbouwd blijft voor het leven.
De 2-jarige is eigenlijk al 2 jaar en 9 maanden en ik verwacht niet dat hij een paard gaat worden en ik denk dat je blij mag zijn als hij formaat E-pony gaat halen, het paard groeit de 1e 2 jaar het meeste en groeit door tot hij 6 jaar is,daarna gaat hij de breedte in.
Ik zou zeggen zet hem goed aan het voer,goed ontwormen en maar afwachten, meer kun je niet doen.

bamby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 08:09

upo schreef:
cocktail schreef:

Truc met het touwtje?

Ben ik ook wel benieuwd naar :j

bamby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 08:10

comikasa schreef:
silly_silas schreef:

Soms doordat er op het paard niet goed is gepast, omdat hij slecht uit de winter kwam en nu dus eigenlijk achterstand heeft qua ontwikkeling kan het ook zo zijn dat hij (licht)overbouwd blijft voor het leven.
De 2-jarige is eigenlijk al 2 jaar en 9 maanden en ik verwacht niet dat hij een paard gaat worden en ik denk dat je blij mag zijn als hij formaat E-pony gaat halen, het paard groeit de 1e 2 jaar het meeste en groeit door tot hij 6 jaar is,daarna gaat hij de breedte in.
Ik zou zeggen zet hem goed aan het voer,goed ontwormen en maar afwachten, meer kun je niet doen.

Afgelopen winter heeft hij het erg moelijk gehad (24/7 buiten zonder beschutting) en heeft hij een flinke achterstand opgelopen.
Van het zomer lekker in de wei gezet, goed aan het voer en heeft een groeispurt gehad.
Aankomende winter komt hij snachts binnen en zal hij goed aan het voer gezet worden.

Ben wel erg benieuwd hoe hij uit gaat groeien :D

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:10

[quote="comikasaDe 2-jarige is eigenlijk al 2 jaar en 9 maanden en ik verwacht niet dat hij een paard gaat worden en ik denk dat je blij mag zijn als hij formaat E-pony gaat halen,[/quote]

Volgens mij is een pony van 1,49 al een E-pony. :+ :D

Deze gaat zeker de paardenmaat niet halen, ik vermoed dat hij tussen de 1,54 en de 1,58 zal worden. Sommige dieren groeien nog lang door trouwens.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:12

mijn friese man was met 1 jaar en 8 maanden 1.48m.
Nu is hij 5 en zit hij op de 1.62m

bamby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 19:58

Mieke schreef:
comikasa schreef:
De 2-jarige is eigenlijk al 2 jaar en 9 maanden en ik verwacht niet dat hij een paard gaat worden en ik denk dat je blij mag zijn als hij formaat E-pony gaat halen,

Volgens mij is een pony van 1,49 al een E-pony. :+ :D

Deze gaat zeker de paardenmaat niet halen, ik vermoed dat hij tussen de 1,54 en de 1,58 zal worden. Sommige dieren groeien nog lang door trouwens.

Maar 1.58 is toch paardenmaat? :D
Ja kan zijn dat hij nog wel lang doorgroeit idd :j

bamby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 19:59

cruesli schreef:
mijn friese man was met 1 jaar en 8 maanden 1.48m.
Nu is hij 5 en zit hij op de 1.62m

Oe die is nog wel leuk doorgegroeid!

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:51

dat groeien verschild nog al mijn merrie is 156 en heb daar een hengst bij gedaan van 147 maar mijn ruin is nu 5 jaar en 160 hoog....