[F-AM] opfok wel of niet goed?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ZarankaII

[F-AM] opfok wel of niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 17:31

Hoi,
ik heb een veulentje gekocht van armani x goodtimes en heb hem bij een hobbyfokker staan die ook een beetje opfok erbij doet. hoor van veel mensen dat opfok slecht is, omdat er veel veulens zijn die er lief naartoe gaan en als rotzakken terug zouden komen. iemand ervaring met opfok van veulens? wil graag weten of ik er goed aan doe. Farouche staat momenteel met maar twee andere merrieveulens op de wei en dat blijft hoogstwaarschijnlijk zo.

groetjes angela en farouche

moppielover

Re: [F-AM] opfok wel of niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:44

Heey naamgenoot :D.

Ik heb er nog geen ervaring mee maar ik denk dat het juist goed is dat ze nu daar staat. En ik denk dat als ze maar met 2 andere staat dat dat opzich wel mee zal vallen ;).

Nouchka gaat ook naar de opfok maar dat wist je al.

groetjes

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:46

Gebruik de zoekfunctie even, er zijn zoveel topics met voorstanders/tegenstanders van opfok.

Succes :)

neapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:09

Hallo mijn pony is net 4 mnd terug uit de opfok
ik heb goeie ervaring ermee.
ik ging om de 2 maanden kijken bij hem het ging super

hij stond in een groepje met 6 paarden
kwam elke dag een paar uur buiten
in de zomer maanden dag en nacht land

mijn pony had het prima daar.

groetjes

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:16

Je hebt opfok en opfok natuurlijk. Het kan zijn dat ze op het land worden gegooid en er niet meer naar om wordt gekeken, met kans dat je een lelijkerd terugkrijgt.
Mijn merrie staat momenteel (en nog een heel tijdje) in de opfok maar ik ben er erg blij mee. Ontzettend veel ruimte en de eigenaar van het land loopt er dagelijks meerdere keren tussendoor om te kijken of het inderdaad nog goed met ze gaat.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:23

Gebruik even de zoekfunctie dan vind je al een hele hoop over opfok, de voor en nadelen.

Zo heb ik ook besloten dat mijn jaarling aan huis komt. Welliswaar in een kleine kudde met een leeftijdsgenootje.
Je moet vooral zelf kijken wat je ermee wilt doen. Wil je er een band mee opbouwen en elkaar vertrouwen, vind ik persoonlijk dat het fijner is om je jaarling thuis te laten staan waar hij van beide opvoeding krijgt. Van de kudde, en van mij. Zo leer ik 'm voetjes geven, netjes achter mij te lopen en niet opdringerig zijn. Dat soort dingen.

ZarankaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 19:09

hoi, wou nog even zeggen dat het wel zorgzame mensen lijken te zijn bij wie ze in de opfok staat. ik hou wel zelf bij of ze wel goed ontwormd wordt e.d.
qua opvoeden hoop ik dat ze niet tekort schier daar, en dat ze een nette drieharige wordt uiteindelijk.