Telgang bij Draver isoleren als gang

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tatort

Telgang bij Draver isoleren als gang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 14:19

Hoi allemaal,

Sinds een paar maanden rijd ik een geweldige draver bij. Nu kwam ik er al vrij snel achter dat dit paard kan telgangen. Ik heb zelf geen ervaringen met paarden met extra gangen maar op het moment zit de telgang er niet zo goed als gang in. Als ik van stap sneller ga moet ik maar afwachten of meneer in draf of in telgang gaat. Ik vind zelf de telgang juist wel tof en zou hier graag bij dit paard een aparte gang van maken, zodat er een aparte hulp ontstaat voor telgang. Is er hier iemand die meer ervaring heeft met 4 gangige paarden en mij hierover advies zou kunnen geven?

Grapjasjes12

Re: Telgang bij Draver isoleren als gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:28

Ik heb dit vroeger ook bij m'n dravertje gedaan :j Ik was 14, dus ik weet niet hoeveel je hier aan hebt :o

Elke keer als ze in de telgang valt kun je een bepaalde hulp geven of een geluidje maken (Ik zei" "prrrr"). Dit moet je echt meteen doen. Dan zo blijven doorrijden en kijken of ze wat harder kan in de telgang. Enzovoorts. Zo heb ikhet toen gedaan en uiteindelijk kon ze vrij hard door het bos in de telgang :D Zit heerlijk. Veel succes!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:28

Vrijwel elk paard kan telgang en wat jij bedoeld is geen telgang, maar lateraal draven. :)

Mijn vorige paard was een "gewone" engels volbloed merrie, maar kon ook tölten en telgang (de hele snelle, echte telgang dus). Tegenwoordig zie je ook veel paarden in stap lateraal gaan, eigenlijk zijn dit gewoon grote fouten.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:44

RT-->GP

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:48