Laudabilis x Damenstolz

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

melanie81

Laudabilis x Damenstolz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 15:08

we hebben sinds kort een westfaler. wie kan mij meer vertellen over zijn afstamming of heeft zelf een nakomeling van deze paarden?

laudabilis (lauries crusador xx) x Damenstolz

moeder dimitress

wie weet er meer en kan me verder helpen?

Oreo

Re: Laudabilis x Damenstolz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:43

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 15:48

laudabilis had ik inderdaad wat van gevonden, maar de rest niet. verder zou ik graag ook willen weten wie hier nog meer nakomelingen van heeft en hun ervaring met deze paarden

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:24

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:33

Damenstolz is de vader van de welbekende hengst: Darlington

Brittje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:41

wij hebben een :
laudabilis (lauries crusador xx) x foxiland xx
moeder : Foxifee
Afbeelding
Afbeelding
hij is 3 jaar en op het moment 1.70 alleen omdat hij nog steeds overbouwt is rijden we hem pas volgens voorjaar in .
verder is hij heel erg mensgericht. en houd van aandacht .
hoop dat u dit bedoelde . wanneer u info wilt over de afstamming kunt u het beste Alane @ bokt PB'en (is mijn moeder :D)

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 18:14

dat bedoel ik precies.........
die van ons is nu 1.68, zeer mensgericht, leergierig en leert snel. ben ook benieuwd wat ze bijv in de sport doen qua dressuur en springen. ben benieuwd wat ik evt kan verwachten. ik weet ook wel ieder paard is anders maar meestal zie je wel wat overeenkomsten.

Somebody_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:18

Ik heb een Damenstolz x Winner gehad. Heb ik zelf zz-licht(met winst) mee gereden en inmiddels loopt ie opnieuw in het Z2! Erg lieve vosmerrie, 1.63m, van die typische smalle voetjes, waarvan men zei dat Damenstolz dat ook heeft en vererft?!
Afbeelding

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:51

@Oreo, platte links kan een ieder vinden, maar geeft niet zoveel eerwaarde, vind ik :)

Laudabilis lijkt meer te veredelen oftewel bloed door te geven qua uiterlijk, volgens fokkers heeft hij merries nodig met weinig bloed, en kan die bloederiger maken.
Onze Laudabilis komt uit een merrie van Foxiland XX, ook volbloed.
Anderen zeggen dat Lauries Crusador XX in de volgende generatie weer volbloed toegevoegd moet krijgen...
2 tegenstellingen die uit elkaar gehaald lijken te worden door de toevoeging Warkant.... die via zijn moeder terug gaat op Grande maar ook via Foxifee terug gaat op moederskant naar Grande.

Onze is nog steeds erg baby, de ene dag wat meer dan de andere, qua gedrag nog puber, qua uiterlijk steeds meer paard, en heeft daarom nog steeds kleuterschool. Veel spelen weinig leerschool op de 'normale' dingen na...

in iedergeval staat de onze niet op paardenfokken, maar via virtueel kun je de afstamming wel zien...
vader: Laudabilis
moeder Foxifee

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:21

Alane schreef:
@Oreo, platte links kan een ieder vinden, maar geeft niet zoveel eerwaarde, vind ik :)

Daar zie je in elk geval afbeeldingen en vind je meer info. TS vermeldde ook niet dat ze informatie BUITEN google wou omdat ze dat al geprobeerd had................

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 23:21

ik zoek informatie buiten google om

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:17

Ik zelf heb gemerkt dat er weinig info te vinden is over Laudabilis hier op bokt.
Waar het aan ligt weet ik niet, de nakomlingen schijnen niet slecht te zijn, maar dus wel dat Laudabilis niet op iedere merrie lijkt te passen.

claire123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:28

Wij hebben een Laudabilis x Rheinblick. Hij is ondertussen 5 jaar, 1.70m en loopt M1. Ik vind persoonlijk dat hij wat weinig bloed vertoond en in het rijden en africhten is hij altijd erg gemakkelijk/braaf geweest. Hij pikt heel snel nieuwe dingen op, wissels gaan nu al best redelijk. Maar als je met hem gaat buitenrijden wordt hij wel heel erg opstandig.
Dat houden van aandacht komt me heel bekend voor.