Rijden op [ras]?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Rijden op trekpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 21:50

Hallo!

n.a.v. hele mooie foto's die ik net in een topic voorbij zag komen, vroeg ik me af of hier op bokt veel mensen zijn die op hun trekpaard rijden? Vind dat namelijk altijd zo machtig om te zien!
Kan me er zelf niks bij voorstellen, zo'n machtige, brede, reus onder je kont hebben, maar het lijkt me een geweldig gevoel!

NatasjavE

Re: Rijden op trekpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:33

Er zijn er op bokt een redelijk aantal die dat doen ja. Waarom ook niet?
Persoonlijk vindt ik ze niet prettig rijden maar goed....dat ben ik.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:38

Ik ben ook in het bezit van een trekpaard, hij is dan wel wat luxer gebouwd dan de echte bels, maar ik rij met hem dressuur, en dat gaat prima.
Je moet natuurlijk geen enorme prestaties verwachten, doe het alleen om hem aan het been en soepel te houden.

Rij hem dan ook gewoon op een augmentaan dubbelgebroken bit, wat voor hem prima werkt.

Grondwerk kan je ook prima toepassen met deze jongens, ze zijn van nature doordouwers, dus wel handig als ze hun plek weten.
Ik heb in idd geval vreselijk veel plezier met hem, das het belangrijkste.

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:08

Mijn verzorgpaard waar ik ook op rij is een Boulonnais, "het edelste trekpaard". ;)

Vlak voordat hij bij zijn huidige eigenaresse kwam werd hij al bereden door zijn vorige eigenaar, die nog best een aardige staaltje dressuur met hem kon rijden. Maar ver zal Casje nooit gaan komen... Maar dat hoeft ook niet. :)
Wij willen gewoon een gezellige knuffelkont/recreatiepaard van hem maken, en vooral met dat eerste heeft hij absoluut geen moeite. :D Daarom vind ik hem ook zo leuk, al vind ik kleinere en iets minder lompe (sorry :o ) paarden toch wat lekkerder rijden. :P

oetenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:17

Ik heb zelf een belgisch trekpaard. Voor hem had ik nog nooit op zo`n soort paard gereden. In het begin had ik echt moeite met draf. Ik had het gevoel dat ik een kilometer de lucht in ging. Nu ik eraan gewend ben, merk je het niet meer en kan ik door de hoogte goed overal naar binnen kijken..
Wat ik wel merk is dat veel mensen (ook paarden) speciaal blijven staan kijken wanneer er zo`n grootgewicht aankomt. Toen ik met hem de eerste keer naar springles ging bij een stal in buurt liep deze helemaal uit om te kijken, dat was met mijn pony nooit gebeurd.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:55

Ik heb er 2; eentje is echt het ouderwetse type en de ander wat luxer. Beide superfijn te rijden!
Op mijn tankje rijd ik het liefst zonder zadel; zit zoooo fijn!
Hier Fleur: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ISSN4P4J.jpg
Mijn jonge ruin rijd enorm fijn! Fijne gangen en een zalige galop! Wil ook officieel gaan starten met hem. Hij doet het hartstikke goed en mijn instructrice vindt dat ook. Hij is een enorm harde werker en wil graag leren, dus da's super!
Hier Tycho: http://lh3.ggpht.com/_9PZSrydsm1s/THVK8 ... border.jpg

NILO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:59

Jaan81 schreef:
Ik heb er 2; eentje is echt het ouderwetse type en de ander wat luxer. Beide superfijn te rijden!
Op mijn tankje rijd ik het liefst zonder zadel; zit zoooo fijn!
Hier Fleur: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ISSN4P4J.jpg
Mijn jonge ruin rijd enorm fijn! Fijne gangen en een zalige galop! Wil ook officieel gaan starten met hem. Hij doet het hartstikke goed en mijn instructrice vindt dat ook. Hij is een enorm harde werker en wil graag leren, dus da's super!
Hier Tycho: http://lh3.ggpht.com/_9PZSrydsm1s/THVK8 ... border.jpg

Ik vind het super hoe het uitziet, vooral Tycho! Ik heb zelf een jaarling belg en hoop er ook fijn mee te gaan rijden :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:41

Dank je wel!
Ik heb beide op een dubbelgebroken trensje lopen en gaat super!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 00:54

Je kan er zelfs mee springen :D
Nooit geweten maar een belg hier in Canada bewijst maar weer.

Loopt hier in het SGW

Afbeelding
deze sprong is zo'n 1.10 (en ja zijn sokken zijn geschoren voor het springen)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:37

__Elizabeth schreef:
Je kan er zelfs mee springen :D
Nooit geweten maar een belg hier in Canada bewijst maar weer.

Loopt hier in het SGW

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 3155_n.jpg
deze sprong is zo'n 1.10 (en ja zijn sokken zijn geschoren voor het springen)

heb je nog een foto van dit paard?
want zoals die nu te zien is is dit zeker en vast geen zuiver belgisch trekpaard!
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 23-09-10 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto's quoten. Foto in link geplaatst.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:08

Dat denk ik ook niet; die van mij hebben o.a. toch echt veel grotere voeten en benen hoor!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:10

Bij ons op stal word er ook op een belg western gereden, en word meegenomen naar ringsteek wedstrijden ohz. Doet ie hartstikke leuk :D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:14

Ik op het trekpaard van Git hier op bokt, vond het erg leuk, maar het is niet het type wat ik zou kopen.
Gewoon weg omdat ik andere doelen heb en het zo verdomd breed en enorm is, ben toch beetje bang dat ik er niks meer over te zeggen heb :Y)
Afbeelding

Belin10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:20

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:24

Ik heb een verzorg-trekker... Vooral recreatief en buiten, en ja, je krijgt eigenlijk altijd reactie. Van: 'zo, die is dik' tot 'wat is dat een gaaf paard'. Je trekt echt de aandacht en als ik een stukje door de straten draaf, zie je het servies bijna uit de kastjes stuiteren :P
Ik vind het geweldig, maar je moet geen haast hebben (alhoewel de mijne wel écht knetterhard in galop kan en ook flink kan draven). Je hebt flink wat kilo's onder je, over het algemeen redelijk onverstoorbaar, maar je moet wel altijd rekening houden met een lange remweg enzo :)
En ja, toen ze er een keer wél vandoor ging, had ik er weinig zeggenschap meer over, maar haar liever-lui-dan-moe-aard maakte wel dat ze na 100 meter weer stilstond.
Achja, ik vind het onwijs leuk, maar je moet niet teveel 'ambities' hebben in de sport enzo, want in die zin zit er niet geweldig veel in (alhoewel er wel een paar dressuurmatig rondrijden op Bokt hoor!)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:27

Ik geloof dat in zijn moeder wat ander bloed zit maar voor de rest zit er niet veel bij in ;)

Hij is idd niet 100% zuiver. Maar zijn benen worden volledig geschoren en zijn toch net zo groot als zuivere ;)

Moet ik er wel even bij zeggen dat die man die hem rijd 1.85/1.90 is. En dit paard is in Canada gefokt en hier zien de Belgen er toch een beetje anders uit ;)

Heb overigens geen andere foto's van dit paard :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:30

ik heb een Noriker, een Oostenrijks trekpaard,die in z;n jeugd in Oostenrijk nog echt bomen gesleept heeft in het bos en daar rijd ik op,nou ja, rijden.... we maken het bos onveilig.
Dressuur doen we niet, hebben we allebei een bloedhekel aan :+

Foto's vind je in m'n profiel

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:31

Wij hebben een kruising bels x haflinger, wordt nu alleen nog recreatief gereden ivm met artrose maar liep onder het zadel en aangespannen, aangespannen was ze M startgerechtigd in de dressuur. Ze is is zelfs gelders kampioen in de L geweest. Ze heeft wat moeite met de galop maar verder super te rijden hoor. Kan prima in de aanleuning lopen en zelfs een pasje wijken!

Afbeelding

Hier is al niet meer in 'sportvorm'!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:23

Wat leuk al die trekpaarden onder het zadel, ik hou het bij een IJslander juist omdat ik het kleine daarvan zo makkelijk vind maar het rijden op een trekpaard lijkt me wel heel machtig om te doen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:05

__Elizabeth schreef:
Ik geloof dat in zijn moeder wat ander bloed zit maar voor de rest zit er niet veel bij in ;)

Hij is idd niet 100% zuiver. Maar zijn benen worden volledig geschoren en zijn toch net zo groot als zuivere ;)

Moet ik er wel even bij zeggen dat die man die hem rijd 1.85/1.90 is. En dit paard is in Canada gefokt en hier zien de Belgen er toch een beetje anders uit ;)

Heb overigens geen andere foto's van dit paard :)

mijn paard haar hoeven hebben (aan de onderkant) een diameter van ruim 25 cmhaar beenomtrek is zo dat ik van een beschermer in Xtrafull nog zeker 5-10 cm klittenband te kort heb om ze net aan toe te krijgen (dan overlapt de klittenband zelfs nog niet, ik mocht ruim 20 cm aanstikken om hem toe te krijgen zoals het hoort, en dit van transportbeschermers)
Afbeelding

ik ben wel benieuwd naar een canadees belgisch trekpaard! :D

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:06

2 van mijn verzorgpaardjes zijn trekpaarden.
Daar rij ik regelmatig op :D

lisettertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:28

Ik rij mijn trekpaard dressuurmatig onder het zadel en voor de kar.
Ik moet wel heel geconcentreerd rijden en alleen op haar letten
als ik dat niet doe gaat ze haar eigen ding doen.
Veder is ze echt niet sloom of lomp.
Een trekpaard kan echt van alles.
als je maar de tijd neemt om het er uit te halen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:08

Afbeelding
Voorbeeldje dat een trekpaard ook netjes kan lopen :)

Soesannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:03

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 23-09-10 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie. Derde in link geplaatst.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:03

ik had een jutlander daar sprong ik een meter mee... super dier!!