pedigree

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

odulnetga

pedigree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 22:12

Als iemand geinteresseerd is in de verdere afstamming van een warmbloedpaard of een volbloed die in de warmbloedfokkerij gebruikt word en zelf niet meer verder kan, kan ik ooit nog wel eens helpen in dit papierwerk.
(Zelfs de stamboeken zelf maken fouten, wat ze niet graag toegeven.)

NatasjavE

Re: pedigree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:10

Hoe bedoel je? Wat doe jij?

Bedoel je dat je van een paard waarvan de afstamming onbekend is de papieren kan opzoeken?

odulnetga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 08:44

Haha, neen, onbekend is onbekend, maar een papier gaat meestal maar 3 generaties ver en dan kun je zelf verder zoeken. Ik kan misschien correcter verder komen dan je zelf kunt, dat lukt me toch regelmatig in een afstamming die door een stamboek gegeven is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:02

odulnetga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 22:20

Ja, dat is ook een site waar ik meehelp met het aanvullen van pedigrees (vooral volbloed), net als allbreed, thoroughbred of sportbreed (ook zoveel mogelijk fotomateriaal).
Maar een papier gaat meestal maar 3-4 generaties ver en veel nieuwkomelingen kennen hun weg nog niet om het zelf uit te zoeken. Dan kan ik eventueel helpen.
(Ook op paardenfokken worden foute afstammingen gemeld, hoor.)
Ik ben net bijvoorbeeld op dat paard gaan kijken dat je linkte, en ben een paar klikken verder gegaan. De volbloedhengst Robin Hood staat hier vermeld als geboren in 1818. Dat klopt dus niet. Hij is geboren in 1824. Oh sorry, toch wel juist. 't Is net die van 1818 die zich zo in de warmbloedfokkerij in Duitsland heeft ingebet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 06:34

De afstamming van mijn paard is door iemand ingevoerd die zelf zo ontiegelijk veel van pedigrees weet en zeer veel documentatie heeft op dat vlak...dat die van mij ongeveer wel klopt dat wist ik wel :D ;)

Ja ik weet dat op paardenfokken ook wel fouten staan.