[H]Welke hengst voor mijn De Niro merrie???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ushi26

[H]Welke hengst voor mijn De Niro merrie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 14:25

Ik ben zo heel lanzaam aan, alvast aan het snuffelen voor een juiste keuze van hengst, om volgend jaar mij merrie door te laten dekken.
Ik vindt het een vrij lastige keus, dus vandaar dat ik wel wat advies kan gebruiken.
Even een beetje info over Dropshot. 7 jarige merrie afst. De Niro X Wundermeyer ( Weltmeyer )
stokmaat 1.72 m,
Ze is super braaf in de omgang, echt een schat van een paard, dus dat karakter zou ik graag willen behouden,
alleen tijdens het rijden is het een gigantische heethoofd, niet gemeen, maar ontzettend loop lustig, druk, hoord en ziet alles,
en kan zich geweldig opfokken, dus een beetje rust en relaxedheid zou er van vaders kant wel in mogen.
Verder heeft ze wel 3 prima gangen, en is ze aardig gebouwd, wel mooie lengte in de hals en rug.
hier een paar foto's van haar.
Afbeelding
Afbeeldinglet maar niet op mijn hoofd(volgens mij vlogen er ufo's voorbij :D )
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZGREQBSP.jpg
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 23-08-10 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd + max 2 foto's zichtbaar, rest in link

Dol2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:20

Goh, je zit met 2 van de bekendste Duitse lijnen... maakt het al ineens moeilijk om fris bloed te vinden.

Is het de bedoeling om Nederlands te fokken of Duits??

Ben zelf niet zo thuis in het Nederlandse bloed, dus kan alleen maar raad geven voor Duits bloed.

Ze lijkt me heel bloedgemaakt en een iets kort voorbeen te hebben.
Ik zou bij haar wel durven gaan voor Falsterbo... maar dat is dan puur gebasseerd op je foto dan.
Deze hengst verbeterd altijd het voorbeen en geeft een mooi fundament. Enkel risicopunt zou het karakter kunnen zijn.
Falsterbo staat bij Jens Meyer in Duitsland.

ushi26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 15:42

dank je wel voor je reactie,
om duits of nederlands verder te fokken dat vindt ik een hele goede, had ik eigenlijk nog niet eens zo zeer over nagedacht.
ik ga straks gelijk even googelen naar deze hengst Falsterbo, klinkt bij mij niet zo heel bekend, nu ben ik dan ook meer bekend bij de nederlandse dekhengsten.
Haar voorbeen is idd een beetje kort, maar lijkt op de foto korter dan in het echt moet ik zeggen,
ook vindt ik het vererven van het karakter wel belangrijk.
meer suggesties zijn altijd welkom

Elisa2

Re: [H]Welke hengst voor mijn De Niro merrie???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:38

Heb je meer en duidelijkere foto's? Ik zou in het duits blijven met deze merrie.Hoe is haar achterbeengebruik? en heb je nog een link van paardenfokken voor haar verdere afstamming?

ushi26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 19:46

hoi elisa2,

qua achterbeen gebruik mag ik niet klagen.ze heeft een sterke achterhand en treed haar achterbeen mooi eronder.
foto's zou ik even moeten zoeken, en wat de link betreft naar paardenfokken.nl, ik weet niet goed hoe ik die link hier neer moet zetten, maar als je naar www.paardenfokken.nl gaat en dan bij de zoekopdracht dropshot invult staat ze er wel tussen, dan is het dropshot (de niro) staan er maar 3 dus dat moet wel lukken.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:48

Lord loxley???? Deze geeft hele fijne werkwillige paarden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:39

Er zit volbloed achter wat waarschijnlijk voor het heethoofdige zorgt,verder heeft ze een mooi hannoveraans papier.Lengte in het lijf heeft ze genoeg.Hals zou er wat meer op mogen staan en volgens mij kan ze ook wel iets meer souplesse gebruiken.Lord Loxely gaat dat niet geven,ik ben zelf niet zo thuis in hannoveraanse hengsten maar voor de fok is het wel mooi om het hannover te houden.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:45

Mss Rohdiamant of een van z'n zonenkleinzonen?
Ik was dan vooral aan Rubin Cortes aan het denken, iets mee bergopwaarts gebouwd...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:48

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:51

Een beproefde combinatie is Fidertanz x De Niro!
Ik heb al vele mooie veulens gezien uit deze combinatie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:35

Fidertanz is van van Fidermark toch? die geeft zeker gummi door.Rubin Cortes en/of Rubin Royal ook.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:05

Idd komen beste veulens uit Fidertanz x De Niro! Veel kampioenen etc :j
Zou echt Duits blijven bij deze merrie! foto's kan ik jammer genoeg niet zien :n