Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
chrisje_83 schreef:Heb je ook een foto van de stand? Dus zonder zadel etc.
Waarom zou je in de E pony's willen fokken? De kans is best aannemelijk dat je met een D pony hier ook een D uit krijgt, de merrie is immers volledig D gefokt.
Voor een D pony zou ik een hengst gebruiken van Stoeterij Du Bois uit Herwen. Dit zijn mooie dressuurpony's welke dit ook doorgeven en dan met name hun opwaartse bouw. Daarnaast kan je kiezen voor Knock Out, een zeer veelzijdige D ponyhengst.
Wil je toch een E pony gebruiken heb ik even op de site van het NRPS voor je gekeken. Dan heb je in mijn optiek 2 hengsten die je merrie kunnen verbeteren.
Parino B, zelf Z2 dressuur in Nederland en Lichte Tour dressuur in Duitsland, 1.52 m, Power Boy x Valentino, meer info op http://www.dressuurstalderuiter.nl
Star van Vreeburch, heeft zelf nog niet in de sport gelopen, 1.54 m, Sjapoer ox x Mufaq ox.
En dan zijn volle broer Sergi van Vreeburch, Z dressuur en L springen maar verbeterd volgens het afstammelingenrapport van het NRPS te weinig op type en beweging.
chrisje_83 schreef:Oké![]()
Evt. kan je als je D wilt fokken ook Idzard of Isarco gebruiken. Echter persoonlijk vind ik dat ze veel wit doorgeven aan hun nakomelingen. Maar qua sport lopen ze beiden erg goed. Momenteel deden de veulens van FS Ramzi het erg goed op de keuringen. Persoonlijk vond ik een deel van die veulens wat aan de iele en beknopte kant, maar wel verbeterend op beweging.