Stal uit den Leeuwenakker / Haf met pensioen / veulen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Stal uit den Leeuwenakker / Haf met pensioen / veulen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 21:56

Hoi allemaal !

De Haf buurvrouw van Rena zoekt een fijn nieuw plekje , zie onderschrift en profiel :)

Nu hoorde ik dat ze een goede afstamming heeft , maar ik weet er eigenlijk geen fluit van :P

Ben nu wel benieuwd of iemand wellicht wat meer weet over haar naam : Moniek uit den Leeuwenakker , ik neem aan dat de stal waar ze gefokt is , dan Uit den Leeuwenakker heet ? :)

Niet dat het nog veel toevoegt hoor , het beestje is 19 dus om daar nu nog mee te gaan fokken is toch niet echt goed , lijkt mij ?

Was wel een suggestie van de veearts , maar als mensen met interesse om haar over te nemen nu toch een veulentje zouden willen , is dat dan iets dat moet kunnen vinden jullie , of is dat gewoon iets dat je echt niet moet doen en kan ze voor haar eigen welzijn beter niet naar iemand die de indruk geeft een veulen te willen fokken ?

Ze heeft een jaar of 5 nog een veulen gehad als ik het goed begrepen heb.

Ik heb zelf het idee dat je het niet moet willen op die leeftijd , maar eigenlijk weet ik van dekken en veulens niet veel dus ben wel benieuwd wat anderen zeggen :)

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:57

Wat is een goed afstamming op een 19jarige merrie? Het fokdoel van het Haflingerstamboek is de afgelopen 20 jaar behoorlijk veranderd en daarmee is dus ook wat "goed" is veranderd. Tegenwoordig zoekt men naar hoogbenige en grootramige paarden en je kunt je afvragen of een merrie van deze leeftijd dus nog iets kan toevoegen aan het stamboek.

Is het verstandig om een merrie op 20 jarige leeftijd te laten dekken? Dat hangt helemaal van de merrie af.