Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) en diezelfde avond is ze gedekt...de dag daarna sloeg ze al af, geen tekenen van (echte) hengstigheid meer (alleen nog een keertje een "knipoog" zien geven na het plassen) en ze was dan ook idd drachtig! (Ik heb mazzel gehad, eerste keer dekken en in een keer raak) Heel veel succes in ieder geval en laat ons maar weten als je merrie drachtig is! Maar het kan dus dat de merrie meteen afslaat als ze meteen drachtig is, maar ze kan ook nog hengstig blijven en als het ei dan springt binnen 48 uur na het dekken kan het zijn dat het ei dus nog door dat sperma bevrucht is...volg je me een beetje...
Citaat:Geplaatst: 31-07-01 10:33 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Mijn merrie is zoals jullie misschien al weten vrijdag en zondag geinsimineerd. Ze is donderdag voor het eerst hengstig geworden. Vandaag (dinsdag) is ze nog steeds hengstig en wordt ze weer geinsimineerd. Ik vroeg me af of het nou zo was dat als de merrie bv meteen de eerste dag van de hengstigheid geinsimineerd was en daarna niet meer hengstig wordt, ze drachtig is?? OF blijft de hengstigheid gewoon doorgaan tot het afgelopen is en wordt ze over 3 weken niet meer hengstig als het gelukt is????