Fuchsberger.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elllenn

Fuchsberger.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 21:05

Hallo,
Kan iemant mij iets vertellen over de hengst Fuchsberger.
Ik kan er zelf namelijk bijna geen informatie over vinden.

Ik zoek vooral informatie over zijn karakter en hoe hij dat doorgeeft.
Ook over zijn gangen wil ik graag wat meer te weten komen.

Alvast hartelijk dank!

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:21

Ik neem aan dat je Fuchsberger v. Fidermark bedoeld ;)
Volgens mij rijd Isabella werth hem (of heeft hem gereden)

Citaat:
FuchsbergerFuchsberger is een langgelijnde, rijtypische hengst met maat en front. Hij heeft veel uitstraling, zeer goede benen en goede bewegingen. Fuchsberger is een van de mooiste hengsten van Fidermark. Fidermark is een overbekende Westfaalse fokhengst die geweldig presteert onder het zadel. Fuchsberger komt uit een van de indrukwekkendste moederlijn met veel kampioensmerries die daarbij nog zeer goed presteren onder het zadel. Fuchsberger loopt goed onder het zadel en wordt bi Johan Hinnemann opgeleid voor de topdressuursport.. Fuchsberger is in Utrecht röntgenologisch gekeurd en voldoet aan de eisen van het K.W.P.N.

oeke96

Re: Fuchsberger.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:28

Ik heb een fuchsberger v. fidermark gereden.
Was een ongelooflijk lief paard, met fijne ruime gangen. Mooi voorbeen (licht knietje) en o.k. achterbeen. Het was niet echt een held (wilde niet graag alleen in de bak of in het bos), maar wel goed bewerkbaar.
ik heb hem helaas maar een paar maanden gereden, want hij bleek een gebroken bekken te hebben en toen heb ik hem moeten laten inslapen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 00:15

EHK -> F-AM

pien2008jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:35

Volgens mij was Fidermark wel behoorlijk sensibel.. Marlies van balen heeft hem gereden. Hij is inmiddels overleden. Geen idee of fuchberger dat van hem heeft overgenomen. Veel van die lijn wordt jaarlijks (in sept/okt) gepresenteerd in Warendorf. Echt leuk om te gaan kijken, zou ik zeker doen!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:11

Ik heb zelf een Fuchsberger merrie van nu 3 jaar. In april heb ik haar zadelmak gemaakt en dit ging probleemloos. Na 2 maanden heb ik haar terug voor de zomer op rust gezet. Volgende week komt ze terug naar stal en pak ik de training weer op.
Enige wat me tegenvalt bij haar is haar lengte. Ze had wat groter mogen uitgroeien, maar hierbij moet ik wel vermelden dat ze plots en vroeger dan bedoeld gespeend is moeten worden, wegens het overlijden van haar moeder en erna nog een paar kleine tegenslagen...
Verder is ze heel soepel in der lichaam, erg leuk bewegend voorbeen en een goed stuwende achterhand. Mijn instructeur (die ook nog bij Edward Gal gewerkt heeft en dus niet snel onder de indruk is :)) vind het een super leuke merrie en vind het ook jammer dat ze niet wat groter is. Verder alleen maar lof over haar. Ook hoe vlot ze alles opneemt. Maar of dit nu allemaal van Fuchsberger afkomt of de moeder is maar de vraag natuurlijk :)
Voor foto's mag je mij altijd je email PB'en...