Ik heb net toch wel wat melk eruit gehaald. Tijdens de wandeling buiten ging de merrie ervandoor. Ik ging achter haar aan en hoefde niet eens te kijken waar ze liep, ik kon gewoon de sporen van melk volgen. Toen ik haar na een paar kilometer eindelijk weer vast had bleef ze heel onrustig en raar lopen met haar achterbenen. Het uier stond zo vol dat het haar echt zeer deed, toen heb ik er aan beide kanten wat uitgehaald zodat de druk minder werd. Daarna werd ze gelukkig een stuk rustiger. Onderweg naar huis bleef de melk eruit spuiten, zo erg zelfs dat mijn broek helemaal nat werd van de melk (ik liep naast haar). Thuis een paar minuten de koude kraan op het uier gehad en gelukkig werd het eruit spuiten van de melk toen iets minder. Inmiddels loopt ze kreupel en heeft er echt last van. Ze heeft geen koorts en eet en drinkt verder voldoende. Veel meer dan haar in beweging houden en afspuiten kan ik nu niet doen, dat weet ik, maar ondertussen voel ik me behoorlijk schuldig omdat ik het veulen heb weggehaald.