Waarop letten (exterieur en medisch) van 3-jarige AV ruin?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Satine

Waarop letten (exterieur en medisch) van 3-jarige AV ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 17:45

Zoals de titel het al zegt, waarop kan men best letten bij de aankoop van een 3,5-jarige AV-ruin?

Hij zou zeker gekeurd worden (klinisch + röntgen), dus alles wat daarbij te vinden valt wordt al uitgesloten.

Elk ras heeft andere aandachtspunten, dus welke problematiek heerst er algemeen bij AV's? Ben zelf niet zo bekend met arabieren, dus had ik graag wat meer info.

Het paard in kwestie is 3,5, en staat sinds kort bij een professionele trainingsstal. Het moet vooral een maatje voor het leven worden, veel lange buitenritten, wat dressuur, lange lijnen, longeren, kleine sprongetjes, trektochten... Ook wedstrijden zijn niet uitgesloten (dressuur/endurance/military/TREC of zelfs basis van western in de toekomst).

Ik heb eventueel een (niet optimale) standfoto van hem, maar denk niet dat ik die mag plaatsen daar het een paard van iemand anders betreft?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:27

Ik denk dat als je hem klinisch en vooral röntgen laat keuren, dat je dan zo wel alles ongeveer hebt gehad :)
Let er bijvoorbeeld ook wel op dat hij wordt nagekeken op wolfstandjes (daar heb ik destijds geen melding van gekregen }:0 ), die zijn niet erg, maar moeten er dus wel uit als het paard er last van heeft. Verder denk ik dat je bij AV's niet echt andere problemen tegenkomt dan bij 'andere' paarden, lichamelijk dan ;) .. Iig veel plezier ermee!