Wie heeft (verre) nakomelingen van GOLDFALK

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lana_te

Wie heeft (verre) nakomelingen van GOLDFALK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 22:36

Dag mede bokkers,
Ik ben momenteel bezig met een kleindochter van Goldfalk.
Dit blijkt een redelijk bekende hengst te zijn.

Deze kleindochter heeft kennelijk veel weg van deze hengst.
Ik vroeg mij af of andere mensen ook een nakomeling hebben van hem of een verre nakomeling.

Wat ik vooral terug zie is het spring vermogen en het wegdrukken van de rug.
Voor de sprong het hoofd mooi opgericht (met weinig stuur mogelijkheid :+ ) neus in de lucht.
en dan springen zonder rug. Dit blijkt een kenmerk te zijn van goldfalk.

Nog mensen met ervaringen?

Groetjes Lana

hedwig111

Re: Wie heeft (verre) nakomelingen van GOLDFALK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:03

Was een erg vervelend paard.Toen ik nog een jong meisje was,haha,heb ik hem verschillende keren op wedstrijd gezien,kwam nooit verder dan de eerste 2 hindernissen van het parcours.Gaf wel qua exterieur mooie,echter zwaar gebouwde nakomelingen.dit wel even bekijken in het perspectief van 35 jaar terug toen de wereld bestond uit Flugel ,Lugano en Goldfalk

lana_te

Re: Wie heeft (verre) nakomelingen van GOLDFALK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 23:37

Dank je, duidelijk niet veel respons. Inderdaad ze is redelijk breed ja als ik dat vergelijk met andere paarden die ik rijd. Volgens de informatie die ik al had lijkt hij inderdaad niet erg makkelijk. Maar veel talent.

czar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:20

Wij hebben vroeger een flugel merrie uit een golfalk moeder gehad. Was een zeer mooie merrie met een prachtige draf. Goldfalk had inderdaad de naam om zeer moeilijke paarden te geven (men sprak in de streek soms over rotvalk i.p.v. goldvalk).
De flugel merrie waar ik het over had was een merrie met veel temperament maar probleemloos te rijden.
Over het algemeen wordt goldfalk wel geaprecieerd in de moederlijn (mooi exterieur en geeft ook wel goede gangen door), maar zoals gezegd de directe nakomelingen niet omwille van het karakter. Goldfalk heeft wel een paar internationale springpaarden gegeven, maar is omwille van de slechte naam i.v.m. het karakter nooit erg populair geweest bij de fokkers.
Maar zoals al vermeld dit is reeds lang geleden en eerder BWP geschiedenis.