Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

, die op het type proberen te fokken zoals dat door de oorspronkelijke fokkers/ gebruikers in Engeland en Ierland bedoeld is, maar ik denk dat het probleem iets moeilijker/ genuanceerder ligt dan het wel of niet willen fokken van oorspronkelijke types.
Ik zie met grote regelmaat een cob voorbij komen die naar mijn idee ingedeeld had moeten worden als Grai
(niets ten nadele van de betreffende paarden trouwens). 
Ook houdt ik wel van de stevige tinkers, heerlijk juist, maar zo is de mijne niet uitgegroeid.
Dit gaat veel breder op.
Ariebren schreef:Het enige antwoord wat ik kan geven is dat, wanneer je een paard te koop hebt staan de eerste reacties zijn:
Hoe groot is hij ??
Nederland ziet graag grote paarden.
Dus de grote fokkers en handelaren spelen daar op in.
Zij fokken en verkopen grote Tinkers.

Ariebren schreef:Het enige antwoord wat ik kan geven is dat, wanneer je een paard te koop hebt staan de eerste reacties zijn:
Hoe groot is hij ??
Nederland ziet graag grote paarden.
Dus de grote fokkers en handelaren spelen daar op in.
Zij fokken en verkopen grote Tinkers.
Rare redenering. Dat is een standaardvraag van ruiters die een paard willen kopen, dus logischerwijs ook tussen de tinkerliefhebbers. En waarom wordt die vraag gesteld? Mensen willen graag weten of het paard qua schoftmaat passen bij hun wensen en eigen postuur. En dan vraag je niet: "hoe klein is het paard?" 
snowdon schreef:Die percentages in de Battie zeggen dan niets over het meer voorkomen van de sportievere tinkers, zoals de TS dit aankaart. Want je ziet in ieder 'type' deze fokbeweging terug.
Ik vind de Grai dus niet altijd bij uitstek de sportievere tinkerDit gaat veel breder op.
Ariebren schreef:Die standaard vraag wordt wel elke keer gesteld als ik wat te koop heb staan.
Het lijkt wel of de Tinker en Quarter kenners niet weten dat die dieren een vrij brede rug hebben.
Dus je zit er op met je armen wijd beens.
met je armen wijdbeens...
Hebben die hier ook last van trouwens..