Verdi x Libero H

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LovingSonja

Verdi x Libero H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 21:30

Hallo iedereen!
Na het overlijden van mijn pony (die 13 jaar in ons bezit was) zijn we op zoek gegaan naar een nieuw paardje.
Het nieuwe paardje wat we kochten was een volbloed ruin van 5r (van Ridgewood Ben) helaas was deze jongen (echt een engel zo lief overigens) de 2e keer met rijden kreupel en na 2 en halve week was dit nog niet over dus hebben we hem helaas in zijn proeftijd terug moeten brengen, enorm verdrietig.

Onze zoektocht naar een goed paardje ging dus verder en we hebben haar gevonden!
Een 4-jarige KWPN merrie, haar afstamming is Verdi x Libero H x Lucky Boy xx.
Ik ken haar opa (Libero H) en weet ook 1 en ander over haar vader. Ik weet echter weinig over de nakomelingen van deze hengsten en ben daar wel erg benieuwd naar. Dus als iemand nakomelingen in het bezit heeft van deze hengsten of andere info dan zou dat super welkom zijn!

De merrie die wij hebben gekocht is nu net 4 jaar en wat klein gebleven (1.60m, maar voor mij perfect van formaat) wat ik van haar heb kunnen zien is het een pittige merrie en kan ze ook echt heel goed bewegen.
Ze wordt nu verder ingereden en komt over ca. 2 weken naar mij toe MITS ze goedgekeurd word.

Nu kom ik op mijn 2e vraag, de merrie heet Beresia, ik vind dit zelf niet echt een sprekende naam.
Zijn er nog mensen met suggesties voor een leuke naam die begint met de B?

Ik kijk uit naar uw reacties.

Vriendelijke groetjes, Floor

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:29

Hey Floor,

Is ze goedgekeurd?
Volgens mij staat ze nog op MP?
Komt dit paard uit Dwingeloo??
Ben wel benieuwd?

Groetjes Nicole

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:34

Ze is eraf dus denk ik dat jij hem hebt gekregen.
Is een mooie merrie om te zien, lijkt een beetje op mijn merrie.
Ben benieuwd hoe ze bevalt,...

Veel plezier ermee....

Prutsmuts

Re: Verdi x Libero H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:41

Hoi,

Ik heb een een Numero Uno, ook van Libero H dus. Mijne is qua karakter echt reren Libero'tje. Lekker pittig onder het zadel. Dressuurmatig moeilijk maar met springen is ie er altijd! In de omgang een heerlijke kerel. Superbraaf, al heeft dat wel ff opvoeding gekost om hem de nodige hengstenkuurtjes af te leren.
Met rijden dus absoluut niet de makklijkste, maar een beetje uitdaging vind ik wel leuk. Maar hij is absoluut niet gemeen.

Veel plezier met je paardje!

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:51

Nonnekuh..

Mijn Uno staat nu bij een stal om zadelmak gemaakt te worden.
De man zei wel dat Uno's niet de makkelijkste zijn en het altijd zullen proberen.
Ze zijn wel braaf, maar niet de makkelijkste.....

Ben benieuwd dus.... :D

Prutsmuts

Re: Verdi x Libero H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:25

Mijne is zeker niet makkelijk!
Vandaag had meneer weer zo'n dag. In het begin netjes lopen en ineens tijdens de galop linksom vastpakken en in de racestand! Tja, dat heeft ie zo nu en dan. Karakter he!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 01:03