Arabisch jaarling hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Honeys

Arabisch jaarling hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 14:38

Even vragen bij de echte kenners ;) ..

Ik ben bezig met de aankoop van een Arabisch jaarling hengstje. Schimmel, best aan de maat, gezond en echt een lust voor het oog. Zijn afstamming is Kubinec x G Silkustat ( jullie weten dan ook wel dat dat een Menes zoon is ).

Mijn vraag aan jullie als kenners is: Wat is zo'n hengst volgens jullie nou waard?

K wil namelijk weten of ik niet teveel uitgeef.. Wat er voor gevraagd word houd ik even voor mezelf als jullie het niet erg vinden.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:28

Wat leuk dat je overweegt om MK Kumari te kopen, heb hem alleen als veulen op foto gezien, dus ken hem zelf niet irl.(vlg mij heb ik het juiste paard voor me, maar correct me if i am wrong) :D
Een bedrag welke hij waard zou zijn ga ik je niet geven, daar imo elk paard in elk geval zijn slachtprijs waard is in kilos, en de rest is maar wat een gek er voor over heeft.
Wel vind ik dat hij een mooie pedigree heeft, maar met alleen mooi papier ben je er nog niet ;)
Wat zijn je plannen met hem? ;)

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:29

Denk niet dat men simpelweg op basis van afstamming, dus zonder het dier live gezien te hebben, kan zeggen wat hij wel of niet waard is.
Het gaat erom wat hij jou wel of niet waard is. ;)
Maar uiteraard geld ook bij de AV's: prijs naar kwaliteit. (al schijnen de prijzen voor gemiddelde/ matige dieren wel bar slecht te zijn op het moment

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:59

Een foto graag ;)

shilady

Re: Arabisch jaarling hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:02

Ben ook wel benieuwt :)
heb zelf zaterdag bij een jaarling merrie gekeken :P
prijs moet je aan de fokker vragen

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 21:45

De foto's worden binnenkort gemaakt.. dus nog even geduldig ;) Zaterdag ga ik hem halen, maar niet bij de fokker.

@ sherif: Het is inderdaad MK Kumari ( roepnaam zal wel Ari worden haha ). Wat ik precies met hem ga doen weet ik nog niet. Hij kwam vrij onverwachts op m'n pad. Ik begin met NH, en misschien word het daarna wel western.. We moeten elkaar eerst maar eens leren kennen.

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 13:37

:= Arggg.. T kan nu misschien nog wel een weekje langer duren voor ik hem kan halen. De boer waar ik hem neer zou zetten, wil m nou opeens niet meer...

Iemand nog een tip voor een goede weidegang / opfok voor een Arabisch jaarlinghengst ( in N-H, of anders niet verder dan een uurtje met de auto ) ??

Kellynoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:46