Nicky van de Zuidhoorn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Nicky van de Zuidhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 18:50

Onze buren staan op het punt om een 5 jarige hengst te kopen. Zeer lief, kindermak, ingereden en betuigd in enkel- en meerspan. Zijn naam is Wicket van de Zwarte Boer (?, zal straks nog eens beter op de papieren kijken ;) ) en zijn vader is Nicky van de Zuidhoorn. Moeders weet ik zo even niet uit mijn hoofd.

Wie kan ons wat meer over Nicky van de Zuidhoorn vertellen?

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:53

Ik denk dat je eerder van Nicky v.d. Koudhoorn bedoeld? Deze heeft bij Stal de Zwarte Boer gedekt.
Wicket zelf is zelfs nog voorgebracht op de jonge hengstenkeuring destijds voor goedkeuring. Helaas is die er niet door gekomen.

Moeder van Wicket is overigens de Kroon merrie Minoeska v.d. Hutte , en diens vader is de Preferente Vorden Buddleia.

Nicky v.d. Koudhoorn, Zwart, 88 cm
Geb. 17 Mei 1998
Definitief goedgekeurd, 2e premie

Vader: Gelder v. Zuylichem, Preferent
Moeder: Karin v.h. Veen
Moedersvader: Bram v.d. Gathe

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 21:34

Koudhoorn... Zuidhoorn... had ik het toch bijna goed onthouden :D

Enig idee waarom hij destijds niet is goed gekeurd? Hij is overigens nog steeds hengst en volgens zijn (vorige) eigenaresse was hij nog niet voorgebracht voor de hengstenkeuring.
Het is trouwens een erg lief ding met vreselijk veel manen <3 Hij kon het alleen niet zo goed vinden met onze Shetlandruin (of beter gezegd onze Shetlandruin was het er niet zo mee eens dat Wicket erbij kwam :') ). Dus onze Hercules hebben we weg gehaald en mee naar huis genomen en Wicket bij de 1-jarige Tinkerhengst van de buren gelaten. En de relatie tussen die 2 was na een paar keer gillen en 2 keer uithalen van Wicket vastgelegd: Wicket is de chef :D

Maar ik ben verder geheel onbekend in de Shettenwereld: Wicket heeft dus een redelijk goede afstamming?

shetlandfan

Re: Nicky van de Zuidhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:55

Ik heb geen idee. Hengstenkeuring is heel streng, is maar kleine kans dat een hengst doormag en goedgekeurd wordt.
Kan ook zijn dat ik me heb vergist die ik per ongeluk Niet door, ipv Afwezig heb opgeschreven. Er zijn zoveel hengsten op zulke dagen.

Weet alleen zeker dat die wel was opgegeven voor de hengstenkeuring. Hij staat hier tenminste wel in mijn hengstenkeuring boekje genoemd.

Zo op het oog heeft Wicket wel een mooie afstamming. Geen supergoede afstamming, maar gewoon goed.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:57

Op papier is het inderdaad een leuke hengst. Kan best nog beter, maar zeker niet gek hoor. Gelder vind ik zelf errug gaaf.
Ik heb zelf ook een veulen van Nicky van de Koudhoorn gehad. Nicky heeft een vrij hoge jeugdindex, maar helaas is de uitgroei niet echt denderend. Zijn vaak wel lieve pony's; dat klopt dus met Wicket. Heb je foto's van hem?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 22:59

Ik ben vanmiddag nog weer even langs geweest en Eoin en Wicket lijken elkaar vrij goed te tolereren. Dus het ziet er naar uit dat Wicket wel blijft :)

Ik heb een paar fotootjes van hem:

Zijn lieve hoofdje met mega-voorpluk (is zwaar jaloers... is die voorpluk van mijn Shet niks bij)
Afbeelding

En met buurmeisje en mijn dochtertje van 15 maand oud:
Afbeelding
Afbeelding

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:28

Gelder en Bram in je papier is behoorlijk goed hoor. Beide hengsten hebben vele 1e premie merries gegeven.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:27

Nicky is bij ons in het gehucht gefokt... Aan de Koudhoornlaan, vandaar! Telkens als ik over Nicky lees denk ik Yes, hij hielp Ugchelen op de kaart te zetten ;) Maar de fokker is hier nu niet meer. Ik weet ook niet waar hij gebleven is moet ik zeggen.