Wie heeft ook een nakomeling van de KWPN-hengs Casanova (vader Lucky Boy xx)? Ik heb een 19 jarige merrie van hem, een beetje een hittepetit maar ze lijkt nu - eindelijk! - wat rustiger te worden. Ze is wel vreselijk lief, er zit totaal geen agressie bij. (Ik dank de hemel dat alle kindertjes die met hun driewielertje achter haar aan reden en alle onaangelijnde honden in het bos die achter haar aan renden nog steeds leven). Uit het rapport van het KWPN over Casanova (ook hier ergens op bokt te vinden) kan ik afleiden dat het fijne beenwerk en de weinig ontwikkelde schoft twee eigenschappen zijn die ze waarschijnlijk "van hem" heeft. Een echter manentop heeft ze ook nooit gekregen, en ik las ergens dat dat kenmerkend is voor nakomelingen van Lucky Boy xx.
Casanova is eerst in 1993 afgekeurd op zijn nakomelingen maar in 1997 weer goedgekeurd omdat zijn kinderen het zo goed deden in de sport. Helaas is hij toen vrij snel nog in augustus 1997 overleden. De meeste nakomelingen moeten dus, net als mijn merrie, al wat ouder zijn.
Navidad
Geplaatst: 25-08-10 07:06
Hallo, ik heb een merrie staan met de afstamming Gribaldi x Rockefeller x Casanova.
Een direkte nakomeling heb ik dus niet staan, maar het komt wel in haar bloedlijn voor.
Ik heb een Kingston X Casanova. Veel directe nakomelingen zul je van hem niet meer tegenkomen gezien de leeftijd. Maar in de 2e of 3e generatie zie je ze nog geregeld.
Da's trouwens nog wel even grappig om te vertellen. Zowel Casanova als mijn merrie komen uit de Vina stam. Er is dus op de merrielijn teruggekruist.
rigoletto
Geplaatst: 30-09-10 02:23
Mijn Casanova merrie is helaas 7 jaar geleden overleden....uniek paard. Wel ook erg apart qua karakter (lees; beetje gevaarlijk). Met rijden wel braaf, als in niet schrikken of steigeren. Maar slaan naar het been, stoppen midden in een proef, niet voorbij de bak willen. De meeste mensen liepen met een boog om haar heen (verstandig) en de hoefsmid durfde haar niet eens van stal te halen. Maar nadat wij hadden besloten wie de baas was, ik dus, vertrouwde ze me blindelings. Af en toe waagde ze nog eens een poging, beet eens in mijn arm of zo, maar met een ferme tik was het daarna ook weer een half jaar klaar.
Ik ken de fokker van Casanova en heb Casanova zelf ook opgezocht toen hij werd getraind door Marie-José Hulsman. Lieve hengst die heel soepel kon bewegen. Mijne kon ook heel goed springen trouwens. Ik ben er Z dressuur mee geworden uiteindelijk. Ondanks alle vervelende trekjes mis ik haar nog steeds.