Ik ben me suf aan het zoeken...misschien kunnen jullie helpen.
Mijn Hafje wordt zomers echt heel blond (wel mooi trouwens vind ik) en ik vraag me af of dat in de afstamming van moeders kant voor komt. Ik weet namelijk dat het niet in zijn vaders (Strizzi) lijn zit. Zijn moeders vader is de hengst Actueel. Ik zoek me suf, maar kan nergens een foto of goede informatie over deze hengst vinden.
Misschien dat er hier iemand is die me van deze info kan voorzien.
Welke Actueel bedoel je? Er zijn er meerdere. Gaat het om Actueel HR 138 zoals het topic wat Mando ook aanhaalt? Daar heb ik 1 foto van
Mijn haflingermerrie is ook een dochter van hem, maar zij is juist heel donker in de zomer. Guus is een volle broer van haar, en die is juist veel blonder en lichter van kleur.
Dat heb ik gehoord van de degene die zelf nu nog regelmatig op Strizzi rijgt. Hij wordt wel wat lichter maar niet zo extreem dus vroeg ik me af of dat in de lijn van de moeder voor komt. Daar komt ook nog bij dat ik het wel gewoon leuk zou vinden om wat meer over zijn opa van moeders kant.
Heet die niet Aktueel met een k? En is die niet al minstens 10 jaar overleden?
Mijn vriendin heeft daar wel een haflinger van, en die is inderdaad ook licht van kleur.
Faringo
Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-10 07:44
Nee, het is echt met een C. Heb het net nog even gecontroleerd bij de hengsten op het haflingerforum. Verder staat er alleen bij dat hij in 1992 is geboren. Andere gegevens ontbreken. Hij is een nakomeling van Angelo.