[TI] Tinker die stijf is?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

palominotje

Tinker die stijf is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 18:23

Hallo allemaal,
ik heb gereageerd op een Tinker die te koop staat,
maar volgens de eigenaar loopt de Tinker de laatste tijd stijf achter.
Ze loopt niet kreupel of onregelmatig maar is heel stijf.
Wat zal dit kunnen zijn?
Eigenaar denk er over om foto"s van de rug te laten maken.
Zal hier dan maar op wachten.
Hebben jullie hier ervaring mee?

8nnemiek

Re: Tinker die stijf is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:13

Zoiets kan heel veel oorzaken hebben.. Van een slecht passend zadel tot artrose. Ik zou zeker even wachten op de foto's, en ook goed laten keuren als je hem toch zou willen kopen.

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 19:17

8nnemiek schreef:
Zoiets kan heel veel oorzaken hebben.. Van een slecht passend zadel tot artrose. Ik zou zeker even wachten op de foto's, en ook goed laten keuren als je hem toch zou willen kopen.

Ik zat zelf dus ook aan artrose te denken!
Nou denk niet dat ik hem koop :o
Klinkt niet echt positief.

_PaaRdJeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:19

heb ook een paard verzorgt die achter heel stijf liep, dierenarts bij laten halen toen en die zei dat er niet veel aan de hand was maar dat we gewoon veel voltes moesten rijden of longeren.... het werkte wel (A)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:35

ik vind het persoonlijk HEEL erg netjes van de verkoper dat hij je dit zomaar zegt.
Dit boezemt mij persoonlijk toch vertrouwen in voor wat betreft de aard van de eigenaar.

Ik zou niet zomaar uitgaan van artrose :n
Ik zou wél het zekere voor het onzekere nemen, foto's afwachten en het zelf bekijken (bij voorkeur met iemand er bij met verstand van zake, zoals jouw eigen dierenarts bijvoorbeeld).

Stijfheid kan tal van uiteenlopende oorzaken hebben, van compleet banale dingen tot ernstig.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:14

ik ga met frenia mee
wacht de foto's af en doe evt een uitgebreide keuring dan kom je al een heel eind
stijfheid kan van alles zijn stil staan na zwardere training, bij rollen iets verekt oid, verkeerd zadel, verkeerd rijden of een tik gehad etc etc
zo'n verkoper is wel eerlijk hier zou ik wel op in gaan zeker als het paard je trekt

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 19:02

frenia schreef:
ik vind het persoonlijk HEEL erg netjes van de verkoper dat hij je dit zomaar zegt.
Dit boezemt mij persoonlijk toch vertrouwen in voor wat betreft de aard van de eigenaar.

Ik zou wél het zekere voor het onzekere nemen, foto's afwachten en het zelf bekijken (bij voorkeur met iemand er bij met verstand van zake, zoals jouw eigen dierenarts bijvoorbeeld).

Stijfheid kan tal van uiteenlopende oorzaken hebben, van compleet banale dingen tot ernstig.

Daar heb je zeker gelijk in over de eigenaar!
Maar je schikt even en gaat gelijk van het ergste uit :o

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 19:03

rommulus schreef:
ik ga met frenia mee
wacht de foto's af en doe evt een uitgebreide keuring dan kom je al een heel eind
stijfheid kan van alles zijn stil staan na zwardere training, bij rollen iets verekt oid, verkeerd zadel, verkeerd rijden of een tik gehad etc etc
zo'n verkoper is wel eerlijk hier zou ik wel op in gaan zeker als het paard je trekt

Bedankt voor je reactie!
Ga ik zeker doen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:06

palominotje schreef:
frenia schreef:

Daar heb je zeker gelijk in over de eigenaar!
Maar je schikt even en gaat gelijk van het ergste uit :o

uiteraard, ik zeg ook niet dat je niet moet oppassen, als het effectief niet goed blijkt te zijn, zou ik de laatste zijn om je aan te raden dat paard te kopen ;)
maar ik denk ook dat eerlijkheid moet beloond worden, er zijn al zoveel sjoemelaars ;(
als je het paard echt wel leuk vindt, kost het je uiteindelijk niks om even af te wachten

eye4cobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:30

super netjes van de eigenaar alles te vertellen +:)+
i.d.d stijf heid kan veel oorzaken hebben,
weet niet of de foto's ondertussen al genomen zijn en of je daar wijzer uit bent geworden.
misschien kan je ook eens aan de eigenaar vragen of deze ooit een tekenbeet heeft gehad !
en wanneer..ook al was het b.v 2 jaar terug.
succes.