D-pony met het paspoort van de N.S.P.S??? Vreemd???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Missmoonie86

D-pony met het paspoort van de N.S.P.S??? Vreemd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 20:51

Hallo,

Ik heb sinds vandaag het paspoort van mijn pony gekregen het is een D-pony ( meet nu 1.43 )
Maar vanaf veulen af aan staat er niets bekend in het paspoort geen inentingen etc niets
De vorige eigenaar zei wel dat het oude paspoort was kwijt geraakt bij verhuizing
Maar dan moeten de medische gegevens toch opgevraagd kunnen worden? Of niet?
Haar chip nr heb ik op zo'n site op internet ingevuld en dan kom ik uit bij een shetland pony stamboek.
Maar mijn pony is een D-pony :?

Weten jullie misschien hoe dit in elkaar zit?
Voor de rest heeft ze geen stamboek papier

Hopelijk weten jullie hier iets meer van...

Quir

Re: D-pony met het paspoort van de N.S.P.S??? Vreemd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:14

Het Shetland pony stamboek is gewoon een paspoort uitgevende instantie. Net zoals het Haflinger stamboek. Dus er lopen inderdaad grote paarden rond met een Shet paspoort, of een sjieke pony met een haflinger paspoort.

Dus ja, het kan. :)

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 21:15

Ahh ok, ja stond echt raar te kijken toen ik het paspoort in handen kreeg. Vandaar deze topic om toch wat meer info te krijgen hierover

willyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:59

Ja, dat vind ik inderdaad ook vreemd dat dit kan.Daar kwam ik achter bij het aanvragen voor paspoorten voor mijn veulen. Je kunt bij heel veel stamboeken een paspoort aanvragen of het nu wel of niet een papier heeft of hetzelfde ras is. Brengt onduidelijkheid met zich mee.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:02

het shetlander stamboek is een van de goedkoopste stamboeken om je paard/pony bij aan te melden, dus veel boertjes doen dat, om wat geld te besparen! haha

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:03

Dat kan. Veel stamboeken geven inderdaad gewoon paspoorten af. Elk paard in Nederland moet gechipt zijn, dus als je dan een paard hebt dat zonder stamboek is dan moet je dat toch kunnen onderbrengen ergens. Veel stamboeken hebben daarvoor dus de mogelijkheid om een paspoort te krijgen zodat je iig je chip kunt registreren.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:04

Missmoonie86 schreef:
Hallo,

Ik heb sinds vandaag het paspoort van mijn pony gekregen het is een D-pony ( meet nu 1.43 )
Maar vanaf veulen af aan staat er niets bekend in het paspoort geen inentingen etc niets
De vorige eigenaar zei wel dat het oude paspoort was kwijt geraakt bij verhuizing
Maar dan moeten de medische gegevens toch opgevraagd kunnen worden? Of niet?
Haar chip nr heb ik op zo'n site op internet ingevuld en dan kom ik uit bij een shetland pony stamboek.
Maar mijn pony is een D-pony :?

Weten jullie misschien hoe dit in elkaar zit?
Voor de rest heeft ze geen stamboek papier

Hopelijk weten jullie hier iets meer van...

jep , die was waarschijnlijkst het goedkoopst in het chippen en paspoort afgeven ;)
Mijn kwpn type paard had dit namelijk ook. ( een dier van 1.68 :+ )
Geen probleem verder , is gewoon geldig hoor :)
Laatst bijgewerkt door Happinez op 29-07-10 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:04

Kunt gewoon paspoort aanvragen.
Medische gegevens liggen alleen bij de toendertijd behandelende dierenarts (als het dier uberhaupt ooit geent is).
Dus moet je weten wie de dierenarts was en de eigenaar en de naam van het paard waarmee hij bij die dierenarts geregistreerd stond.

Dan nog heb je het probleem dat je tegenwoordig bij je entingen een sticker stempel en handtekening moet hebben.

Komt er denk ik op neer, overnieuw basis enten.
En ja, met je KWPN, kan je ook bij het fjordenstamboek een paspoort aanvragen, vind dat ook altijd wat maf, maar het mag!
En zo gaat dat bij vele paspoortuitgevende instanties.

Shetland stamboek is volgens mij 1 van de goedkoopste, dus vaak reden om daar iets aan te vragen.
Je kan daar ook navragen of toen alleen het paspoort is uitgegeven, of dat het dier toen ook pas gechipt is.

Denk eigenlijk dat vorige eigenaar gewoon nog geen paspoort had en hem zo heeft aangevraagd.

Enig idee wanneer paard gechipt is?