Volgend jaar wil ik met mijn KWPN-merrie naar de keuring. Wilde haar eerst aanmelden bij de dressuurpaarden maar na wat gebabbel met de hoefsmid werd me duidelijk dat het misschien interessanter is haar aan te bieden bij de springpaarden (gezien haar bouw en bloedlijn). Nu is mijn vraag, over welke hoogte moeten ze springen? Ik weet dat het bij de 3-jarige tot maximaal 1.20 staat. Hoe zit het bij de 7-jarige? Hoe hoog wordt er dan gemiddeld gebouwd?
Als het goed is kan je dit vinden op de site van het KWPN. Als dat niet zo is kan je ook altijd contact opnemen met het stamboekkantoor. Zij kunnen je dan alles vertellen.
Ik ben dit jaar ook op de keuring geweest. Zo hoog bouwen ze niet. Zal maximaal rond de 1.20 zijn. Ze kijken natuurlijk vooral naar de techniek van springen, vermogen en reflexen. Als ze een fout maakt kijken ze hoe ze zich de volgende keer hersteld. Maar het is echt niet zo dat de mensen die daar staan pas bij 1.40 zien of jouw paard kan springen.
letsgoko
Geplaatst: 02-08-10 21:08
3 jarigen horen nog helemaal geen 1.20 te springen, tenzij je er vroeg vanaf wilt.