Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

! Kun je nog altijd zeggen dat ze erg verkouden is geweest en dat je geen risico wil lopen dat ze kou vat
En dan zowiezo alleen met t veulen in de ring gaan staan en vasthouden, anders gaat t dekentje miss schuiven tijdens t draven, galopperen van het veulen, en das niet veilig voor t veulen. Wordt alleen de merrie beoordeelt of ook t veulen? Als dit je enige kans is en de DA zegt dat t onder controle is, dan zou ik toch gaan. (evt dus met dekentje om scheve gezichten van andere pony-eigenaren te voorkomen.) Zeker omdat t alleen overdraagbaar is met direct contact, of als jij eerst je veulen aait en dan een andere pony zou aanraken. Heel veel succes op de keuring 
Met een simpel zalfje was het zo weer weg. kitbits schreef:Niet aangeven, het is alleen besmettelijk door direct contact en dat zal je veulen niet hebben op de keuring.
Denk er wel om dat het ook besmettelijk is voor mensen, dus laat het veulentje niet aaien door vreemden.
Ik heb ook weleens een veulen gehad waar ik het vermoeden had dat ze aan ringworm leed, maar een dierenarts ontkende dit, hij zei dat het aan het verharen lag.
Echter na een paar weken klaagde mijn toenmalige vriend dat hij ineens zo'n rare plek op zijn buik had. Naar de huisarts gegaan en idd ringworm. We hebben toen maar aangenomen dat hij het in een zwembad had opgelopen.Met een simpel zalfje was het zo weer weg.