Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
quarterH schreef:nee het is geen painthorse want moeder (en daarmee ook jouw paardje) had dus geen papieren.
een paint horse is een ras, geen kleur.
hij zal wel nog wat groeien maar hoeveel durf ik niet te zeggen.
Isegrim schreef:Vreemd toch, dat mensen blijkbaar een paard kopen waar ze helemaal niets vanaf weten...
Splash_ schreef:QuarterH ik snap je wel, maar daar vraagt de TS toch helemaal niet om? Ik kan uit geen enkel bericht halen dat zij wil weten hoe groot hij wordt ivm wedstrijd ambities.
Dus wat is jouw ervaring met groeien van jonge paarden?
Obelix_Luna schreef:nou volgens mij is het zo dat je kan paintxpaint hebben om een paint te krijgen maar je kan ook paintxquarter om een paint te krijgen. dan moet hij wel bont zijn anders is het een quarter.
volgens mij hoor zo is het mij verteld.
hoe groot 'ie gaat worden hangt natuurlijk af van de hoogte van pa en ma. Quarters varieren behoorlijk in maat, kleine reiners van 1,45 tot kastelen van pleasure paarden over de 1,60. 't zal dus een beetje afwachten worden hoe groot hij uiteindelijk wordt.quarterH schreef:ne maar papieren zijn er niet voor niks, het zegt zeker wel iets. je moet niet de illusie hebben met een papierloos paard of eentje met slechte/onbekende papieren de top te behalen, dat is gewoon niet realisitsch, er wordt niet voor niks met bepaalde lijnen voor bepaalde doelen gefokt.
maar ts wil recreatie rijden en dan is een top papier idd niet zo belangrijk.
quarterH schreef:lees nog eens wat ik scheef.
er staat niet dat je er helemaal niet de sport mee in kan. wel dat je nooit de topsport zal halen
anders mag jij me 1 voorbeeld noemen van een paard met onbekend papier die de topsport heeft gehaald (western, en dan bedoel ik dus niet wran nk ofzo dat is basisport)