shetlander 341 dagen drachtig, of toch niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fiona1

shetlander 341 dagen drachtig, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 20:28

Mijn beide shetlandmerries zijn afgelopen jaar bij de hengst geweest, 1 heeft een mooi hengstveulen gegeven. ( zij was ook direct de 1e dekking drachtig) Mijn andere merrie sloeg de hengst pas af na de 3e dekcyclus. (wordt dus lastig drachtig) Hengsthouder heeft nog wel aan mij gevraagd of ik haar wilde laten scannen, maar dit heb ik niet gedaan omdat ik de merries zowiezo naar huis wilde halen drachtig of niet. (ze werden super verzorgd, maar ik miste ze gewoon).

Nu is ze 341 dagen heen, en tekend minimaal, theezakjes van uiers, weinig buik (is wel weer een atletische pony) kling af en toe heel grof en soms niet noemenswaardig. Banden willen ook niet echt slap worden, ook hier heb ik het idee af en toe van wel en soms niet.

Zijn er meer mensen bij wie de shetten bij een late dekking overdragen? Dus bij uitgerekende data van eind juni of later? Sommige mensen vertelde mijn dat er dit jaar veel overdragende merries zijn ivm de lange/koude winter?

Overwegend bevallen ze toch tussen de 320 - 335 dagen?

Als ze volgende week niet voldoende tekend laat ik een VA komen, want als ze niet drachtig is heeft ze er de hele winter van genoten en is ze te dik, en moet ze dus gaan sporten en op dieet, maar dan moeten we het uiteraard wel zeker weten.

21deees

Re: shetlander 341 dagen drachtig, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:34

Wy hebbe een merrie op stal gehad die 13 mnd heeft gedragen en daar is toen een super mooi en gezond veulen uit gekomen

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:05

ja, het gebeurt volgens mij niet zo vaak.
maar wat 21deees zegt het kan gewoon zijn dat er een mooi, gezond veulen uitkomt..