Hij springt veel, en hij handelt wat.
Hij vertelde dat Heartbreaker, hoewel in Nederland gefokt, hier niet erg gewaardeerd wordt. Heartbreaker geeft hele apart springende nakomelingen.
Zelf vond ik Heartbreaker altijd al een plaatje om te zien, maar de indexen er gisteravond eens bijgepakt, en zowaar, ook in Nederland staat hij bovenaan in de spring-indexen.
Van de site www.team-nijhof.nl :

HEARTBREAKER
Nimmerdor Farn Fax I
Dorette H.
Ramonaa Koridon xx
Friedhilde II
Bacarole Silvano Le Mexico
Marion
Orchidee Uppercut xx
Cleopatra - El Gaucho xx
KWPN - bruin - geb. 1989 - Stkm. 1.68 m.
KWPN - BWP - Selle Francais - Unire
offspring Heartbreaker
Heartbreaker is een zoon van de preferente hengst Nimmerdor. Moeder Bacarole stamt af van de internationale springhengst Silvano die grote successen behaalde in Italië met Giorgi Nutti. Overgrootmoeder Cleopatra (v. El Gaucho xx) bracht ook de volle zussen Sorhaya en Aphrodite. Sorhaya is op haar beurt weer de moeder van het paard Olympic Wendela, die opvallend presteerde tijdens de wereldkampioenschappen van Stockholm in 1990. Aphrodite is de moeder van de goedgekeurde KWPN dekhengst Gershwin. Andere bekende springpaarden uit deze stam zijn bijvoorbeeld: Suleiman, Dolanda, Elanda en Garavola. Heartbreaker was als zes- en zevenjarige geklasseerd in de top 5 van het Wereldkampioenschap voor jonge paarden in Lanaken. In 1997 liep Heartbreaker internationaal 1.40 m.; o.a. 3e in Oslo. Tijdens Indoor Wierden won Heartbreaker met Peter Geerink een Volvo in de finale 1.40 m. In 1998 werd Heartbreaker o.a. 3e in de Grand Prix van Geesteren, Hamburg en Falsterbro. Zij wonnen het Hengsten-springen in Zwolle (Best Stallion) en boekten een overwinning tijdens Indoor Jumping Amsterdam. Heartbreaker heeft zijn carriere succesvol afgerond door het winnen van het "Championat" van Dortmund en door 4e te worden in de prestigeu-ze Grote Prijs van Aken.
In Belgie voert Heartbreaker al gedurende 3 jaar de spring-index aan. Heartbreaker lijkt de spring- en fokhengst van de 21-ste eeuw te worden. De eerste nakomelingen van Heartbreaker zijn inmiddels acht jaar en op deze zeer jonge leeftijd presteren zij al fenomenaal op 1.50 niveau, Quasimodo van de Molendreef, Quartz Music, Quintin, Quasimodo, Zip. De zevenjarige Heartbreaker-nakomelingen die winnen in de nationale 1.35 rubrieken zijn: Radieux en Riant van de Mossevelde. Al op 12-jarige leeftijd heeft Heartbreaker meer dan 10 goedgekeurde zonen, waaronder de fantastisch springende Orlando. Heartbreaker komt binnen met een zer hoge index van 168 pnt.

Wordt deze hengst nu veel gebruikt in Nederland?
Wat vinden jullie ervan? Hoe geeft hij kwa karakter? Nimmerdors kunnen nog wel eens stug in de kop zijn, is dat bij Heartbreaker ook zo? en eh, zij die andere fotos hebben van deze hunk, plaatsen!
Ik heb in de zoekfunctie van Bokt gezocht, maar er staat heel weinig info over Heartbreaker in. Vandaar deze bijdrage.
Al speel ik ook stiekum met de gedachte hem op mijn Eros Platiere te zetten in 2004