Noble Sire x Faust x Swap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 14:23

Hallo Bokkers :)

Ik ben nu rustig aan het rond kijken voor een nieuwe paardje..
Ik wil graag een allrounder maar eentje wat meer trekt naar het springen

Nu ben ik een leuke merrie tegen gekomen met de afstamming

Iemand enig idee of dit een goede springlijn is, en of hier ook een fijne gang in zit voor eventueel te dressuren?

groetjes Iris

hokipoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:29

Noble sire is een mooie hengst, stal hendrix heeft een jonge noble sire lopen die op 1.60 niveau loopt, verder zou ik eens op google op noble sire zoeken, zijn flink wat paarden van en noble sire komt uit deze zelfde moederlijn als diamant de semilly :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:41

Het is qua bloed meer een springpaard. Of je er ook (echt) dressuur mee kan rijden hangt een beetje af hoe het exterieur en de gangen zijn.

Veel springpaarden zijn wat op de voorhand gebouwd en hebben vaak niet heel veel takt en draagkracht in de bewegingen. En dat heb je voor dressuurwedstrijden nou juist wel nodig. Ook hebben ze vaak niet het voor de dressuur gewenste front.

Als je dit paard heel leuk vind, het klikt en hij voldoet aan jouw wensen. Ja dan kan je het rustig doen.
Het ligt er namenlijk ook aan op welk niveau je het wil gaan doen. En wie weet is dit paard wel als springpaard gefokt maar is het juist een dressuurpaard om te zien.

Als je naar een echt veelzijdig type paard opzoek bent...Dan zou je ook aan een KWPN Gelders Paard kunnen denken. Daar kan je en mee springen en dressuur mee rijden. Zijn niet op de voorhand gebouwd en hebben gemiddeld genomen ook nog eens een heel goed karakter.

Diane65

Re: Noble Sire x Faust x Swap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:43

Mijn merrietje is springgefokt, maar loopt veel beter dan mijn dressuurgefokte merrie ooit heeft gelopen. Ze heeft inderdaad wel een iets neerwaarts gerichte romprichting, maar dat weerhoudt haar er niet van om met veel afdruk en schwung te bewegen. Misschien is het beter om het paardje eerst life te gaan bekijken, zodat je ook kunt zien hoe het los beweegt. En als het je dan aanspreekt kun je altijd nog een knoop doorhakken. Veel succes!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:46

Er zijn oook nog wel dressuurpaarden te vinden met een neerwaartse romprichting.
Altijd naar het complete plaatje kijken.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 12:37

Precies ;-). Volgens mij is het het belangrijkst als je een klik met het paard voelt, paardrijden is een hobby (voor de meesten van ons) en dat betekent dat je er vooral plezier aan mag beleven.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:25

Ik ken 6 nakomelingen van deze hengst en ze waren allemaal zo gek als een deur. Toeval of niet, maar ik moet ze niet hebben.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:31

Ik zie net bij Paardenfokken.nl dat het een SF gefokte hengst is. Tja, dat maakt het wel lastig. Erg bloederig en heet. In mijn merrie zit ook SF, maar alweer een generatie of 3 terug. Dat is goed te doen ;-).

hokipoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:20

MariekeA schreef:
Ik ken 6 nakomelingen van deze hengst en ze waren allemaal zo gek als een deur. Toeval of niet, maar ik moet ze niet hebben.

hey :-D

weet je waar deze staan ? ik ben er wel nieuwsgierig naar dan, aangezien die van stal hendrix op 1.60 niveau loop :-P

:+