Medaille uit 1947

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bruikbaar

Medaille uit 1947

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 22:50

Beste paardenliefhebbers,

Ik ben in het bezit gekomen van een zilveren medaille met het volgende achterschrift.

VEULENKEURING
WIJCHEN 1947
III A PRIJS

Helaas ben ik niet handig genoeg om een foto te plaatsen maar een MOD moet mij zeker verder kunnen helpen om dit te realiseren. De afbeelding is er een van een paard met een gecoupeerde staart en dus waarschijnlijk een "trekpaardachtig ras". Wie kan mij helpen om de geschiedenis van deze medaille te achterhalen?

Met vriendelijke groet,
Bas van der Lee

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 01:13

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Medaille uit 1947

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:34

RPA---> F-AM

Siamsmeesje

Re: Medaille uit 1947

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:24

Het klinkt als een prijs voor een veulen wat een derde premie, a-notatie (ofte wel de beste van de derde premie veulens) heeft gekregen.
En dat er een gecoupeerd paard op staat hoeft, gezien het jaartal, niet te zeggen dat het direct om een trekpaard ging. Ook sommige warmbloeden (ik meen de Groningers) werden in die tijd soms nog gecoupeerd.

Ook is het nog mogelijk dat de medaille is uitgereikt in 1947, maar dat het ontwerp van de medaille al ouder is.
Staat er niet meer tekst op de medaille? Of een soort logo/brandmerk? Graag wat foto's, van voor en achterzijde, zou een hoop kunnen verduidelijken.