hoeveel vragen voor 18 jarig new forest pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

hoeveel vragen voor 18 jarig new forest pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:43

Ik heb een new forest waar we een goede thuis voor zoeken... Ze is braaf op wandeling en om recreatief mee te rijden maar kan geen echte dressuurproef rijden... (ze heeft wolfstandjes en moet daardoor bitloos gereden worden.)

We dachten dat ze misschien als kweekmerrie ook wel kan dienen. Ze is wel al 18 jaar maar komt nog goed hengstig... We hebben er zelf wel niet mee gekweekt...

Ze heeft wel een beetje last van zomerexceem maar we hebben dit goed onder controle met een lotion die we opsmeren...

afstamming:
Vader: Anydale Nico v: Mermaids Jeroen m: Lady Bonfire
Moeder: Klootwijkhoeve's Elise v: Watershof Pretendent m: Corona Frisia Babette

cojo79

Re: hoeveel vragen voor 18 jarig new forest pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:45

Waarom niet gratis voor een heel goed tehuis met goede afspraken?? (eventueel op papier een contract)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 12:03

daar heb ik al enkele nare ervaringen mee... de prijs is zeker niet het belangrijkste maar als ik ze te koop zet wil ik er wel een prijs kunnen bijzetten!

Want iedereen biedt immers een goede thuis aan! Als de mensen echt intresse hebben en een goede thuis bieden is dit te bespreken maar wil niet dat daar misbruik wordt van gemaak omdat je een gratis paard aanbiedt...

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:06

mm Een lastige..
Wolfstandjes kun je trouwens weg laten halen en dan zal ze ook met een gewoon bit te rijden zijn..
Een 18 jarige merrie, niet eerder veulens gehad?? De vraag is of het dan nog zo verstandig is om er een veulen in te duwen.
Daarbij met zomer exceem..
Denk dat je met 1000 euro al hoog zit.
Succes ermee.

Gr

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 12:08

ze heeft al wel veulens gehad maar niet bij ons ze heeft 2 nakomelingen waarvan ik weet dat ze die heeft...

de tandarts komt er wel jaarlijks bij maar zei dat het niet zo verstandig was om der tandjes te laten trekken omdat ze onder narcose moet en dat meer risico's inhoudt dan dat der tandjes bleven zitten omdat we enkel recreatief rijden

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:09

Wij hebben voor een zelfde soort new forestpony van 14 jaar, 6 jaar terug toen de prijzen nog hoger waren.
700,- betaald, en we kregen ook te horen dat ze bijna niet te verkopen was. (lichte zomereczeem, geen wedstrijd ervaring, geen veulens etc.).

Ik denk dat je met 500,- wel een net bedrag hebt, dat zal ongeveer de (wel ruime) slachtprijs zijn.
Laatst bijgewerkt door Equidea op 15-07-10 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:10

Ik zou haar aanbieden en als prijs "bespreekbaar" aangeven.
Als je zeker wilt weten waar ze blijft kan je altijd er bij zetten dat je ten alle tijdens langs wilt komen om haar te zien.
en dat je het adres waar ze komt eerst zelf wilt bezoeken.
Je mag idd niet mopperen als je er al 1000 voor krijgt gezien de leeftijd en eczeem.
Ik zou eerder gaan voor een goed huis!

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:13

1000 euro voor een bejaarde pony die niets kan en ook nog zomerexceem heeft?! Ik geloof nooit dat iemand zoiets neertelt!

500 lijkt mij meer dan genoeg...

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 12:17

18 jaar vind ik niet zo bejaard hoor! Als je ze naast men 3 jarige zet denk je dat de rollen omgekeerd zijn! Ze heeft een leeftijd maar bejaard! :) men zotteke is gewoon niet zo jong meer! (1000 euro hadden we ook niet in gedachte maar omwille van haar papieren wil ik weten wat ze nog 'waard' is)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:19

Met 18 zullen er niet veel mensen zijn die haar voor de fok zullen kopen, maar een brave (kinder)pony is vaak goud waard... ;)

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:20

Ik heb destijds 900 euro gekregen voor mijn toen 17 jarige New Forest E-pony ruin met zomereczeem.
Hij liep M/Z dressuurniveau en L springen. (Prijs was incl toebehoren)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 12:23

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 12:25

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:32

Ik denk ook dat je voor een vriendenprijs moet gaan.
Zomereczeem en fokken gaan IMO niet samen.

Vreemd dat de tandarts zegt dat die tandjes er onder narcose uitmoeten, doorgaans kan een tandarts gewoon onder lichte sedatie.

Al met al denk ik ook aan de 500 a 750 euro.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 12:34

da tandjes zouden vergroeit zijn met het bot omdat ze al een redelijke leeftijd heeft en daarmee dat hij het liever niet wou doen

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:39

Voor een 18 jarige zonder fokwaarde (mijn inziens op deze leeftijd en met ZE is ze niet als fokmerrie inzetbaar).

Als ze verder bitloos braaf te rijden is zou ik ook rond de 500-750 euro gaan zitten.

Wel vermelden in je advertentie dat ze bitloos gereden wordt en daarom recreatief.

Voor een bomproof paardje die bitloos buiten te rijden is zal nog wel belangstelling zijn zolang je het er maar bij vermeld.

PatriciAap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:32

18 jaar is helemaal niet zo super oud voor een new forest hoor mijne is nu ook bijna 18 en merk je niks van.
beetje overdreven hoe jullie reageren op dat de pony 18 is.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:44

het gaat niet om de leeftijd, maar het feit dat de pony verkocht moet worden. 18 is niet de jongste wanneer je een pony aan wilt schaffen.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:28

Gauw wolfstandjes laten trekken. Dierenarts laten verdoven en een paarden tandarts ze laten trekken.
Dan als de wiedeweerga (:-)) laten rijden door een goede ruiter. Et voilá, krijg je er wellicht een betere prijs voor.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:14

Johanna59 schreef:
Gauw wolfstandjes laten trekken. Dierenarts laten verdoven en een paarden tandarts ze laten trekken.
Dan als de wiedeweerga (:-)) laten rijden door een goede ruiter. Et voilá, krijg je er wellicht een betere prijs voor.

18 jaar blijft 18 jaar, geen wedstrijdpony (geen klassering)
Dus meer dan 1000 zal het niet worden, dan zou ik toch kiezen voor een goed adres en 500 euro ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:19

Ik zou rond de 500-800 gaan zitten. Ze is al op leeftijd. Er moet al gelijk een tandarts bij. Geen klassering. En ZE. Dat maakt dat ze niet als leer pony kan dienen. Voor de fok is ze ook te oud. En dan zou ik dus voor ong. 500 gaan. Dan zit je (denk ik) boven de slachtprijs. En ik neem aan dat een goed thuis veel belangrijker is.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:21

Een mooi prijsje maken inderdaad en dan kijken naar een goed huis.
En de tandarts laten komen, wolfstanden kunnen erg pijnlijk zijn voor een paard.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:30

ik zou die wolfstandjes echt laten trekken.
Laat er anders nog een andere tandarts naar kijken wie weet heeft die een andere mening.
Dan kun jehem nog verkopen als leuke kinderpony..
als fokmerrie kan echt niet met exceem! D

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:30

Silence schreef:
Een mooi prijsje maken inderdaad en dan kijken naar een goed huis.
En de tandarts laten komen, wolfstanden kunnen erg pijnlijk zijn voor een paard.

Precies, ik zou vooral naar een goed tehuis gaan kijken. Ik zou wel wat hoger gaan zitten dan 500 mensen proberen vaak de prijs af te dingen. Ik zou rond de 750 gaan zitten.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 10:11

heb al naar andere tandartsen gebeld en ze zeiden me hetzelfde: als de pony geen wedstrijd meer loopt zouden ze niet trekken... ze luistert immers zeer goed op stem en luistert goed op haar sitepull... als er dan toch geinteresseerde zijn kunnen we nog overeenkomen om ze te laten trekken... de tandarts komt wel jaarlijks om der tandjes te controleren en bij te werken en hij zei dat ze geen last heeft van der wolfstandjes zolang je bitloos rijdt...