NSPS keuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annebet_

NSPS keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 13:44

Beste bokkers,

sinds vorige herfst heb ik er een shetje bij. Deze keer met NSPS papieren. In augustus ga ik dus voor de eerste keer zelf met haar naar de keuring.
Nu vroeg ik mij af hoe dat allemaal in zijn werk gaat ginder.
Ook wat we nu juist moeten doen in de ring ( welke "figuur" we moeten doen en welke stukken in stap en welke in draf ) Ik heb dat ergens eens zien staan maar vind het niet meer terug.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp ;)

shetlandfan

Re: NSPS keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:36

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 22:29

dat document heb ik enkele dagen geleden geprint en gelezen en is inderdaad heel erg handig.
Ik zou vooral nog moeten hoe het "figuurtje" er uitziet dat we moeten "afleggen" in de ring.

In elk geval toch bedankt ;)

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:33

Wij gaan in Augustus ook voor het eerst naar de keuring.
Maar volgens mij is het geen figuur wat je lopen moet maar gewoon een rondje. Eerst een rondje stappen en dan een rondje in draf.
Als je rondje gelopen hebt loop je in een rechte lijn naar het midden toe, en voor de Jury je pony zetten en er zelf voor gaan staan.
Zo is dat ons verteld en oefenen we zo.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 07:45

Je moet zo lopen:

Je komt in stap de ring binnen en stelt op voor de jury. Op teken van de jury stap je in een rechte lijn weg, naar de andere kant van de ring. Vervolgens draai je RECHTSOM en stap je weer in een rechte lijn terug naar de jury. Bij de jury naar rechts en op de rechterhand een rondje draven. Na het rondje draven weer voor de jury opstellen en dan de verdere aanwijzingen van de jury volgen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:40

precies zoals judithje verteld.
Die driehoek wat ze vertellen doet niemand.
Het stappen doe je recht voor de jury af en weer recht naar de jury toe.

1 TIP: Ga eens een keer kijken van te voren op een andere keuring van het NSPS.
Daar leer je een hele hoop van.

Orlandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:47

Of ga mooi op tijd en kijk even hoe andere eigenaren hun pony's voorbrengen. Dat scheelt ook! Zie je meteen hoe iedereen het doet, en hoe het moet.
En als je zelf niet erg goed durft zijn er altijd wel mensen die je kunt aanspreken, en die je willen helpen.
Naar welke keuring (plaats) ga je?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:50

ja idd.

Ik heb het eerste jaar niet zelf voorgebracht.
Ik heb het iemand laten doen en goed opgelet hoe en wat.
Nu doe ik het alweer een tijdje zelf en het gaat super.
Maar ook voorbrengen moet je leren en is niet zomaar even doen. ;)

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:29

Op onze keuring loopt eigenlijk niemand in een rechte lijn, maar gewoon een rondje,op de hoefslag zeg maar...
wel vreemd eigenlijk dat ook iedereen dat hier doet!
ik zou gewoon inderdaad even kijken hoe iedereen het doet en als je denkt dat het niet gaat lukken, vraag het dan gewoon aan een grote fokker, die hebben vaak genoeg mensen die voorbrengen en dat ook willen doen. ik heb mijn ponies nog nooit zelf voorgebracht!

Orlandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 07:05

Naar welke keuring ga jij dan? Echt een goede voorbrenger stapt wel recht op en neer van de jury af en naar de jury toe hoor! Alleen tijdens het draven en rondstappen tijdens de plaatsing gaan ze rond over de 'hoefslag'..

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 07:26

Ik ben vorig jaar voor het eerst naar de keuring geweest, heb ook direct zelf voorgebracht. Ging niet slecht, voor de eerste keer.
Ik stap altijd in een rechte lijn van en naar de jury.

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 11:25

ik ga naar Roggel Zuid.
Ik was eigenlijk al een beetje aan het twijfelen of ik het de eerste keer wel zelf zou doen...
Mijn papa heeft jarenlang paarden voorgebracht op de keuringen van BWP en westfahlen, dus ik dacht hem het te laten doen, maar misschien is het inderdaad geen slecht idee om eerst iemand met ervaring met shetlanderkeuringen dat te laten doen.

@ Bimmetje, die driehoek bedoelde ik inderdaad, maar blijkbaar doen ze dat dus niet meer.
ook die tip van op voorhand te gaan kijken is een goed idee, moet eens kijken welke er dichtbij zijn, want ik kom uit België. En anders, zoals iemand anders zei, goed op tijd vertrekken ;)

aan iedereen, bedankt voor de uitleg :D
Ik kijk er al echt naar uit, benieuwd hoe ons Chevke het daar gaat doen :D