Nakomelingen van de merrie Isjoliet (v. Belisar)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stephtj

Nakomelingen van de merrie Isjoliet (v. Belisar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:05

Ik ben opzoek naar nakomelingen van de merrie Isjoliet met als vader Belisar.
Ik heb namelijk een nakomeling van deze merrie. :D

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:04

Ik heb op het moment een merrie op het oog van deze stam.
Eigenlijk zou ik de eerst komende jaren geen paard meer aanschaffen maar eigenlijk kan ik dit niet laten staan.

Kan jij mij dan meer vertellen over jouw paardje. Hoe die is.
Heb je misschien ook een foto van haar?

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:46

Koekiesgek schreef:
Ik heb op het moment een merrie op het oog van deze stam.
Eigenlijk zou ik de eerst komende jaren geen paard meer aanschaffen maar eigenlijk kan ik dit niet laten staan.

Kan jij mij dan meer vertellen over jouw paardje. Hoe die is.
Heb je misschien ook een foto van haar?

Mijn merrie is op dit moment 3 jaar. Haar vader is Rubiquil. Ze is in de omgang erg braaf en lief. Het is een echte knuffelkont en houd van aandacht. Ze zal nooit van me weglopen in de weide maar altijd naar mij toekomen. Ze is ook nog niet zo lang onder het zadel en ze is echt een plezier onder het zadel. Erg braaf, doet niets verkeerd. :D Ik heb nog geen minuut spijt dat ik haar gekocht heb. Ik ga er ook mee naar de keuring gaan want als je naar haar afstamming kijkt dan zitten er toch wel wat predikaten in haar lijn. En we gaan er ook zeker een veulentje uit kweken ;)
Hoe heet het paard dat je wilt kopen? Is de moeder ook Isjoliet? Ik weet wel de namen van haar dochters en zonen maar zou graag nog wat foto's zien van hoe de paarden eruit zien en hun karakter weten :D

Hier wat foto's van mijn Celoliet.

Afbeelding
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RBNTKB3X.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4LDYNTE.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FJYBQXCW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IZNOPFHM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VCATLXDJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-33ZCSD87.jpg
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 06-08-10 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar, rest in link

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:21

Ruim anderhalf jaar geleden was ik op zoek naar een merrie en ben ik naar Zonneliet wezen kijken, een Rousseau uit deze merrie.
Heb ik laten staan.

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:00

Ik laat het paard ook staan. Heb contact gehad met de eigenaar van Anneliet, een volle zus van het paard wat ik interessant vond.
De merrie is elite, maar bij elite wordt de rug niet gekeurd heb ik me laten vertellen. En als je het paard ziet lopen doet het toch krampachtig aan. Mensen hebben zelf ook veel problemen met het paard, komt gewoon niet hoger dan de L2. Dan gaat het paard zwaar in protest.

Mijn instructrice en de man die ik gesproken heb vertelden dus dat er weleens flinke rugproblemen in kunnen zitten.

En aan alleen een goed papier en een leuke fokmerrie heb ik niet zoveel. Ik wil ook kunnen rijden.

Moet zeggen dat het papier van de meesten erg interessant is.

Kijk eens op www.paardenfokken.nl
daar kan je heel wat nakommelingen van de moeder vinden.

Succes met jouw paardje!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 14:15

Koekiesgek schreef:
Ik laat het paard ook staan. Heb contact gehad met de eigenaar van Anneliet, een volle zus van het paard wat ik interessant vond.
De merrie is elite, maar bij elite wordt de rug niet gekeurd heb ik me laten vertellen. En als je het paard ziet lopen doet het toch krampachtig aan. Mensen hebben zelf ook veel problemen met het paard, komt gewoon niet hoger dan de L2. Dan gaat het paard zwaar in protest.

Mijn instructrice en de man die ik gesproken heb vertelden dus dat er weleens flinke rugproblemen in kunnen zitten.

En aan alleen een goed papier en een leuke fokmerrie heb ik niet zoveel. Ik wil ook kunnen rijden.

Moet zeggen dat het papier van de meesten erg interessant is.

Kijk eens op http://www.paardenfokken.nl
daar kan je heel wat nakommelingen van de moeder vinden.

Succes met jouw paardje!

Ah ik wist niet dat Anneliet te koop was... Idd op papier kan je alvast niet rijden! Dat zeg ik altijd. Ik kijk eerst naar het paard en de kwaliteiten en het papier is altijd leuk meegenomen. Ja ik zal eens de namen hier zetten op bokt. Zou graag weten wie de eigenaars zijn en hoe de paarden zijn qua omgang en uiterlijk! Dankje, ik hoop alvast veel plezier te beleven met Celoliet. :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 14:21

Dit zijn de nakomelingen van Isjoliet tot nu toe:

ANNELIET 2005 JAZZ ISJOLIET BELISAR merrie KWPN elite IBOP(drs) (heb ik foto's van)
CELOLIET 2007 RUBIQUIL ISJOLIET BELISAR merrie KWPN VB (mijn paard) :D
NADJA 1995 AKTION ISJOLIET BELISAR merrie KWPN ster prok
PHIL 1997 AKTION ISJOLIET BELISAR merrie KWPN prok
REX 1998 HAVIDOFF ISJOLIET BELISAR hengst KWPN 3e_bez.hengst
SAMSARA KORENBLOEM 1999 HAVIDOFF ISJOLIET BELISAR merrie KWPN VB
TONIGHT 2000 AKTION ISJOLIET BELISAR hengst KWPN VB
UROLIET 2001 JAZZ ISJOLIET BELISAR merrie KWPN elite (heb ik foto's van en ken de eigenaar)
VERROCCHIO 2002 KRACK C ISJOLIET BELISAR KWPN
WHETENEY 2003 KRACK C ISJOLIET BELISAR merrie KWPN (heb ik foto's van en ken de eigenaar)
ZONNELIET 2004 ROUSSEAU ISJOLIET BELISAR merrie KWPN (heb ik foto's van, ken de vorige eigenaar)

Quir

Re: Nakomelingen van de merrie Isjoliet (v. Belisar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:22

In welke zin bedoel je dat ze voor Elite niet de rug keuren?

Elite wil niet meer en niet minder zeggen dan dat de merrie boven gemiddeld goed is qua exterieur en beweging. Eerst worden ze Ster, daarna voorlopig keur. Als ze dan het sport predikaat behaald hebben (Z dressuur) of IBOP behaald hebben, worden ze Keur. Zijn ze dan rontgenologisch goed bevonden voor de fokkerij heb je een Elite merrie.

Is dus het HOOGST haalbare voor een merrie. Wellicht dat deze merrie ná de keuringen een blessure opgelopen heeft in de rug, maar krampachtig lopen heeft ze sowieso niet altijd gedaan en ook onder het zadel heeft ze meer dan voldoende gepresteerd.

Dus nee, een erfelijke factor zal het niet hebben. Erg lomp om dan gewoon de hele stam maar opzij te zetten. :n Zeker met deze "onderbouwing".

Verder kan ik je zo niet helpen TS, ik ken deze paarden in kwestie niet. :)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 19:46

Quir schreef:
In welke zin bedoel je dat ze voor Elite niet de rug keuren?

Elite wil niet meer en niet minder zeggen dan dat de merrie boven gemiddeld goed is qua exterieur en beweging. Eerst worden ze Ster, daarna voorlopig keur. Als ze dan het sport predikaat behaald hebben (Z dressuur) of IBOP behaald hebben, worden ze Keur. Zijn ze dan rontgenologisch goed bevonden voor de fokkerij heb je een Elite merrie.

Is dus het HOOGST haalbare voor een merrie. Wellicht dat deze merrie ná de keuringen een blessure opgelopen heeft in de rug, maar krampachtig lopen heeft ze sowieso niet altijd gedaan en ook onder het zadel heeft ze meer dan voldoende gepresteerd.

Dus nee, een erfelijke factor zal het niet hebben. Erg lomp om dan gewoon de hele stam maar opzij te zetten. :n Zeker met deze "onderbouwing".

Verder kan ik je zo niet helpen TS, ik ken deze paarden in kwestie niet. :)

Zelf ken ik niet veel van de predikaten ;) Wil graag ook volgend jaar met mijn merrie naar de keuring. Tot nu toe heb ik al 4 foto's van 4 merries van de stam dus ik mag niet klagen :D

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:29

Uit de merrie Nadja kwam ook W ajazzy, deze merrie stond hier in de buurt maar is helaas niet meer.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 14:28

Mosh schreef:
Uit de merrie Nadja kwam ook W ajazzy, deze merrie stond hier in de buurt maar is helaas niet meer.

Ok, dankje om het te zeggen ;) Wat jammer dat ze gestorven is...

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 17:39

Weer goed nieuws! Ik heb de merrie Nadja gevonden. Ze staat te koop. Op deze site: http://www.swallowsoaststud.com/nadja.html

Ik vind haar er wel wat verwaarloosd uitzien :( Ofwel komt dit door de te kleine foto's.

Anders niemand meer die nakomelingen kent? Of weet waar Isjoliet is? Het blijkt dat de fokker haar zou verkocht hebben...
Zou wel graag weten waar ze is en foto's van haar hebben. De fokker had die niet.

Justsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:18

Hallo,

Ik las iets over dat je foto's hebt van Zonneliet? Nakomeling van Isjoliet.
Ik heb haar gekocht toen ze net 3 was. Ik heb haar verder ingereden en toen verkocht.. Weet je toevallig ook bij wie ze nu staat en hoe het het met haar gaat?

Groet, Sanne

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 22:05

@ Justsanne, dat klopt dat ik foto's heb van Zonneliet. Ja mag gerust via pb je email adres geven en dan wil ik gerust die foto's doormailen naar je :). Ik weet niet waar ze nu is en hoe het gaat met haar. Ik hoop dat het goed gaat :) Ik heb de foto's ontvangen ook van iemand via bokt hier. Zal even opzoeken ;)