[KG]Witte haren tussen zwarte manen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariettek

[KG]Witte haren tussen zwarte manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 11:58

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over de kleur van mijn jaarling. Kleuren hebben al langer mijn aandacht, maar ik kom er op dit moment even niet meer uit :+

Mijn veulen is een bruine met drie witte benen en een grote bles. Ze is door sommigen vroeger aangezien voor een vos (zie geschoren foto's voor de keuring in mijn profiel), maar heeft nu toch echt zwarte manen. Tenminste... hier zit juist mijn dilemma! Tussen haar zwarte manen zitten witte haren :?
Vroeger had ze juist een lichte staart, maar deze is nu echt zwart.

Mijn verklaringen (en ja, het is erg duidelijk, ik heb geen flauw idee meer! :o :D ):

- Ze heeft een soort van verdunningskleur vergelijkbaar met Zilver (ik kan echter niet vinden of het bestaat :Y) )
- Ze wordt vroegtijdig grijs :Y)
- Ze is eigenlijk een schimmel, maar begint op een vreemde plaats met schimmelen :Y)
- Ze is eigenlijk een vos, maar haar manen werken nog niet helemaal mee :Y)

Feiten:
- Moeder is een bruine. Al haar veulens zijn tot nu toe ook bruin. Ik vermoed dat zij EEAA draagt.
- Vader is een schimmel met opvallend veel bruine vliegjes. Zijn veulens zijn tot nu toe schimmel, bruin en vos. Ik vermoed dat hij AeG draagt.
- Pedigree: AF Kamariaa

Op deze foto zie je haar lichte staart die ze vroeger had:
Afbeelding

Op deze foto kun je de start zien van de lichte haren tussen haar manen, het is nu nog een stuk meer en langer, maar een recente foto heb ik even niet:
Afbeelding

Kan iemand mij helpen? :o
Laatst bijgewerkt door petraaken op 13-07-10 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd.

Van

Re: [KG]Witte haren tussen zwarte manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:06

haar ene niet witte been, is die zwart of bruin?
als het beentje bruin is is je pony vos

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 07:48

Het kan een uiting van Sabino zijn. Mijn merrie heeft ook zo'n staart en ook witte haren in de manen.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 12:08

Vajente schreef:
haar ene niet witte been, is die zwart of bruin?
als het beentje bruin is is je pony vos

Sorry voor mijn late reactie. :o
Dat been is niet echt zwart. Wel is het steeds donkerder aan het worden. Maar een vos met zwarte manen en staart? :?

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 12:09

NatasjavE schreef:
Het kan een uiting van Sabino zijn. Mijn merrie heeft ook zo'n staart en ook witte haren in de manen.

Dat zou op zich kunnen, maar ik wist niet dat er dan ook witte haren in de manen door konden ontstaan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:22

Zo te zien een uiting van sabino. Je paard lijkt me toch een bruine te zijn. In eerste instantie dacht ik ook een vos, maar dat niet witte voetje heeft toch die grijzige kleur die je bij bruinen ziet. Ook op de hoofdfoto als jaarling in je profiel zijn duidelijk de zwarte oorpuntjes te zien, ook een kenmerk van bruin.