Ik heb een vraagje over de kleur van mijn jaarling. Kleuren hebben al langer mijn aandacht, maar ik kom er op dit moment even niet meer uit
Mijn veulen is een bruine met drie witte benen en een grote bles. Ze is door sommigen vroeger aangezien voor een vos (zie geschoren foto's voor de keuring in mijn profiel), maar heeft nu toch echt zwarte manen. Tenminste... hier zit juist mijn dilemma! Tussen haar zwarte manen zitten witte haren
Vroeger had ze juist een lichte staart, maar deze is nu echt zwart.
Mijn verklaringen (en ja, het is erg duidelijk, ik heb geen flauw idee meer!
):- Ze heeft een soort van verdunningskleur vergelijkbaar met Zilver (ik kan echter niet vinden of het bestaat
)- Ze wordt vroegtijdig grijs
- Ze is eigenlijk een schimmel, maar begint op een vreemde plaats met schimmelen
- Ze is eigenlijk een vos, maar haar manen werken nog niet helemaal mee
Feiten:
- Moeder is een bruine. Al haar veulens zijn tot nu toe ook bruin. Ik vermoed dat zij EEAA draagt.
- Vader is een schimmel met opvallend veel bruine vliegjes. Zijn veulens zijn tot nu toe schimmel, bruin en vos. Ik vermoed dat hij AeG draagt.
- Pedigree: AF Kamariaa
Op deze foto zie je haar lichte staart die ze vroeger had:

Op deze foto kun je de start zien van de lichte haren tussen haar manen, het is nu nog een stuk meer en langer, maar een recente foto heb ik even niet:

Kan iemand mij helpen?