De man waar ik paarden voor rij gaat binnenkort stoppen met zijn hobbie. Hij doet alle pony's weg en nu heb ik erg veel interesse in 2 van zijn pony's, 1 is al geregeld zodra die te koop laat hij het me weten. Maar nu staat er nog een twenter merrie, newforest pony. Super lief diertje met mooie bloedlijn en geweldig karakter. Maar.... Deze pony heeft een heel erg korte rug, echt heel kort. Nou vraag ik me af, zou ze nog iets langer worden, ze is natuurlijk nog volop in de groei.
Haar vader is trouwens de newforesthengst Orlando en haar moeder is een nakomeling van de hengst Aladin. Moeder heeft ook een iets korte rug maar niet extreem. Wie kan mij uit de brand helpen.
ik zal vanmiddag even een foto maken zodat jullie duidelijk hebben hoe ze is nu.
De bouw van een paard zal niet dermate veranderen dat een paard opeens meer lengte in de rug krijgt. Als de pony zo kort in de rug is, zou ik er niet aan beginnen... succes ermee
Waar haal jij nu dat kort in de rug vandaan??Ik zie een 2 jarige met een mooie lange schoft en een normale rug. Maak eens wat foto's van het hele paard, dus ook de benen. Dan krijg je een beter beeld n.l.
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 18-07-10 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt
eilander
Geplaatst: 18-07-10 18:22
Die rug kun je zo helemaal niet beoordelen! Dan zul je de hele pony erop moeten zetten. Als de verhoudingen goed zijn zoals je zegt is er niks aan de hand. Door die dikke buik die er onder hangt krijg je trouwens een vertekend beeld. Als zo'n dier wat slanker is lijkt ze direkt wat meer lengte te hebben
Melvern
Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-10 18:24
Mijn eerste doel is om haar in de dressuur uit te brengen en om met haar naar de keuring te gaan. Qua fokkerij zou ik laten afhangen van de keuring.
Ik zal even een foto van haar hele lichaam uploaden
Melvern
Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-10 18:28
http://img31.imageshack.us/img31/5518/groepje.png Het is de voorste pony. En misschien lijkt het minder op de foto dat ze een korte rug heeft. om eerlijk te zijn, op de andere foto's zie ik het ook minder, maar als ik naast haar sta heeft ze toch maar een klein stukje rug tussen haar schoft en lendenen.
Aukelizzy
Geplaatst: 18-07-10 18:29
Als ik zo de foto's zie lijkt haar rug wel mee te vallen. Niet extreem kort..
Lynn_Nikita
Geplaatst: 18-07-10 18:30
ik vind hem ook niet extreem kort eigenlijk, wel wat overbouwd nog ( logisch)
Ja ze is een beetje bol inderdaad , ze is pas goed ontwormd maar staat 24/7 op de wei en dat heeft haar zo te zien best goed gedaan
aerdenhout1
Geplaatst: 18-07-10 18:38
Mooi dier, moet nog volledig bijgroeien, maar de korte rug zie ik nog steeds niet! Wel een schoft die prachtig lang is en een mooie schuine schouder. Belooft wel een goed bewegende pony te worden als het dat al niet is!Als je haar maar niet te vroeg aan het werk zet en volwassen laat worden!
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 18-07-10 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Melvern
Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-10 18:39
nou ik ben in iedergeval gerust gesteld dat im dus meer spoken zie dan ze er zijn.