Haflinger met wachtregister papier...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ijsklontje

Haflinger met wachtregister papier...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 13:19

Naar aanleiding van mijn vorige topic:

[HA] Tips omtrent de zoektocht naar een geschikte haflinger

Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om voor mijn lieve nrps merrie een beter
thuis te gaan zoeken.
Ze is nog niet verkocht, maar ja je gaat toch stiekem om je heen kijken.

Ik heb besloten dat als mijn lieve merrie verkocht is, ik ga kijken naar een lief merrie veulen
of een jaarlinger.

Het is de bedoeling dat de kleine dan de eerst 1 of 2 jaar afhankelijk van de leeftijd van de kleine
naar de opfok gaat en in het najaar dat ze 2 geworden is naar huis te halen. Tijdens de winter lekker
grondwerken en een beetje voorbereidend werk op het inrijden. Zodat ik tijdens het voorjaar of in de
zomer langzaam kan gaan starten met echt inrijden. Afhankelijk natuurlijk van wanneer de kleine 3 wordt.
Ik wil het vooral rustig aan doen. Alles op z'n tijd en gewoon lol met mijn knol.

Goed dat is voor de toekomst.

Nu heb ik tijdens mijn stiekeme rond kijken een leuk veulen gevonden.
Haar vader is Willem van Steenbergen en haar is een Aktueel.

Ik heb een beetje rond gekeken. Volgens mij geen verkeerde afstamming, maar ik ben natuurlijk een echte leek.
Nu stond er alleen bij dat ze ingeschreven is het wachtregister van het KTVH. Allemaal leuk en aardig, maar
wat betekend dit voor mij als ik met haar naar de keuring wil en als ik eventueel in de toekomst zou willen fokken.

SuSEQ

Re: Haflinger met wachtregister papier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 19:02

Als je ermee wilt fokken, dan wordt het veulen ook ingeschreven in het wachtregister. Dat wordt als "minder waard" beschouwd op keuringen en in de verkoop.

Wat het inhoudt bij de keuring weet ik niet, maar het is alleszins geen goed punt als je een keuringspaard wilt.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 21:19

okay duidelijk.

Bedankt voor je berichtje. Ik kreeg van de fokker namelijk andere informatie. Ik kon op de KTVH site al soort gelijke info vinden. na lang zoeken.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 07:45

Een paard met wachtregister mag niet aan de normale keuring meedoen. Sommige keuringen hebben een wachtregister rubriek.
Als je echt naar keuringen wil en wil gaan fokken zou ik als ik jou was verder zoeken naar een paard met gewone papieren van de KVTH.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 09:10

bedankt pauk. Dit was wat ik concreet wilde horen. Fokker zei namelijk dat dit niks uitmaakte. Logisch want die wil het veulen ook kwijt.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:21

ik ben zelf ook fokker en ik koop nooit een haflinger met wachtregisterpapier want ik heb dr niets aan.
Hij wil z'n veulen kwijt, logisch, maar vertel het dan wel eerlijk.
Er zijn verder genoeg leuke veulens te koop hoor! Dus lekker verder zoeken naar een paardje waar je wel mee kan wat je wil doen!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 17:30

hij vertelde dat het eventuele veulen van dit veulen wel volpapier zou krijgen, maar dat is dus niet zo. Daarbij wil ik met de merrie ook naar de keuring.

Ik had al stiekem bij jou op de site gekeken, maar ik zag dat jij dit jaar geen veulens hebt.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:40

Nee hoor, een wachtregister veulen komt er pas uit na 6 generaties en dus bij vol papier.. Voorlopig heb je dus altijd wachtregister veulens.

Nee ik heb geen veulens dit jaar, wel drachtige dus mocht je nog een jaar willen wachten ;)

Hariette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:37

Wij hebben nog heel mooie en leuke veulens/jaarlingen te koop, welke zeer geschikt zijn voor keuringen, fokkerij en sport.
Als je eerst meer informatie over ons wilt, kijk dan eens op www.haflinger.nl
Mocht je meer informatie willen dan kun je onze contactgegevens vinden op de site.
Uiteraard ben je ook van harte welkom om onze haflingers geheel vrijblijvend te komen bekijken en informatie in te winnen.

Groeten Hariètte