[TI] ICS belgie - nederland?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cupcake1986

ICS belgie - nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 13:33

ik zie hier en daar rare berichten opduiken - misschien ben ik wel wat achter maar wat is er nu precies aan de hand?!?!

ik dacht dat ICS Belgie en Nederland zusterstamboeken waren? en dat keuringen zowel in belgie als in nederland konden, en nu ineens niet meer?

en ik doe de moeite om in te schrijven met al mijn miserie rond afstamming van mijn veulen, maar in welk stamboek komt het dan wel terecht?!?

ragna

Re: ICS belgie - nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 17:03

Mail hiervoor even naar je stamboeken of doe een Pb naar frenia hier op bokt die weet daar meer over.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 17:17

we hebben al contact gehad ;)

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 21:22

jep, tis mij alweer het een en ander duidelijker... niet dat het er beter uit ziet voor mijn situatie, maar kom... Dank je wel Frenia!

RozenhofAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:09

ICS Belgie is een erkend dochterstamboek van ICS Ierland en bij de toewjzing van de erkenning was 1 van de voorwaarden een goede samenwerking met ICS Ierland.

Deze samenwerking werd afgelopen vrijdag bevestigd dmv affiliatie met moederstamboek iCS Ierland, dit in bijzijn van Mevr. De Praeter, afgevaardigde van het Vlaamsche ministerie van visserij en landbouw.
Zij benadrukte nogmaals dat een goede samenwerking met moederstamboek ierland noodzakelijk is en dat dit de samenwerking tussen de zusterstamboeken normaal gezien moet bevorderen!

ICS Nederland die al jaren overhoop liggen met hun moederstamboek, denkt hier echter anders over.
Zij vinden het niet nodig om met het moederstamboek een goede samenwerking te hebben en zien het ook nog als hun taak het Belgische zusterstamboek te ondermijnen.

Nadat ze geruime tijd geprobeerd hebben tweestrijd in het belgische bestuur te creeren, proberen ze dit nu ook bij de Belgische leden. Het bestuur vermoedde al geruime tijd dat een aantal bestuursleden onder invloed stond van Nederland.
U ziet dat dit vermoeden nu ook bevestigd wordt, dmv de lasteracties die zeer snel op poten gezet zijn door ICS Nederland.

1 van deze bestuursleden heeft mij zelfs persoonlijk proberen op te zetten tegen het bestaande bestuur.

Op de Website van ICS Nederland wordt gepleit dat de keuringen van Bievre en St lievenshoutem al door ICS NL worden overgenomen. Hier is nog zeker GEEN sprake van!

Een reactie van ICS belgie en verslag van de laatste vergadering,waar ook de afgevaardigde van het ministerie bij was, verschijnen binnenkort op de website en de leden krijgen ook persoonlijk bericht.

eye4cobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:18

mag ik even :r

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:43

ICSLtd is toch helemaal het moederstamboek niet van ICS-NL ?!
Of heb ik dat dan helemaal verkeerd begrepen door al die bomen in het bos!?

RozenhofAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:26

ICS Ltd is wel degelijk het moederstamboek van ICS NL....
Aleen ligt NL overhoop met Ierland. Vandaar alle commotie.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:18

Even reageren op AnneSwinger.

Niet ICS Nederland maar ICS Ierland heeft een probleem met Nederland ICS.
Dat is ontstaan omdat Nederland zich niet de wet laat voorschrijven door Ierland.

Nederland houdt zich aan de stamboek regels die door het moederstamboek zijn voorgeschreven.

In een woordenboek opgezocht wat de vertaling en betekenis is van affliliation.

Economie en handelEN: affiliation NL: aansluiting

Dit betekend voordeel voor de fokkers / handelaren.

ManagementEN: affiliation NL: affiliatie
Definitie: (Nederlands) samenvoeging in verband van ondergeschiktheid van ondernemingen of organisaties

Vooral de tweede betekenis kan een normale zelfstandige vereniging niet accepteren.

Ik ga hier niet verder op in.
Er is een PB mogenlijkheid.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 00:21

Wat fijn dat Belgie nu ook onder het juk van ICS Nederland vandaan lijkt te komen. Fijn voor ICS Belgie!! Trek je niet teveel aan van ICS Nederland, die schaad nu alleen maar het ras, en zijn alleen maar voor eigen parochie aan het preken!

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:06

En natuurlijk duikt Mariska weer op als er een kat uit de delen valt aan ICS Nederland :n :O

Deze steeds weer terugkerende onduidelijkheid op welk vlak dan ook, resulteert altijd in 't zelfde liedje. Wordt er inmiddels wel een beetje moe van. PB-en lijkt me dan ook een handige oplossing om weer zo'n 'rel'topic (waarvan de TS zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust is) te voorkomen.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:24

Schafstall schreef:
En natuurlijk duikt Mariska weer op als er een kat uit de delen valt aan ICS Nederland :n :O

Deze steeds weer terugkerende onduidelijkheid op welk vlak dan ook, resulteert altijd in 't zelfde liedje. Wordt er inmiddels wel een beetje moe van. PB-en lijkt me dan ook een handige oplossing om weer zo'n 'rel'topic (waarvan de TS zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust is) te voorkomen.

je haald me de woorden uit de mond... AMEN

Benzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:38

Perfect verwoord Mariska. :D

Precies zoals het was, zoals het is maar het hopelijk, voor vele, niet lang meer zal zijn.

Uiteindelijk schijnt het zo te zijn dat een ieder zich moet schikken naar het moederstamboek
behalve, uiteraard, ics-NL.

irishcobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:43

wilde eigenlijk helemaal niet reageren maar doe het nu toch maar.
wie er gelijk heeft doet er niet toe dat zal altijd wel blijven bestaan in welk stamboek ook.
wat ik er zo jammer aan vindt is dat we het belangrijkste vergeten .namelijk het ras waar het uiteindelijk om draait.
ze willen allebei het beste zeggen ze en het behoudt voor ons geweldige ras behouden maar ze kunnen alleen maar over en weer elkaar beschuldigen dit heeft ook helemaal niks meer met het ras te maken.
wat ook jammer is vindt ik dat wij als leden maakt niet uit belgie of nederland dat wij er ook in betrokken raken.ben van allebei lidt en ben ook zekers niet van plan om te kiezen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:12

Mariska_28 schreef:
Wat fijn dat Belgie nu ook onder het juk van ICS Nederland vandaan lijkt te komen. Fijn voor ICS Belgie!! Trek je niet teveel aan van ICS Nederland, die schaad nu alleen maar het ras, en zijn alleen maar voor eigen parochie aan het preken!

Mariska heeft de klok horen luiden maar is nog steeds zoekende naar de klepel.

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 21:03

ik word nog eens zot van al dat modder gooien >;)

heb net reactie gehad van ICS Be over de afstamming van mijn veulen, ben ik nu echt de enige die het normaal vind dat als je de afstamming van een veulen via dna kan aantonen, dat dat dan ook in de paspoort komt?!?

blijkbaar mag dat dan toch niet zonder dekbewijs, wat is dan nog wel het nut van een dna-onderzoek? |o

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 21:04

cupcake1986 schreef:
ik word nog eens zot van al dat modder gooien >;)

heb net reactie gehad van ICS Be over de afstamming van mijn veulen, ben ik nu echt de enige die het normaal vind dat als je de afstamming van een veulen via dna kan aantonen, dat dat dan ook in de paspoort komt?!?

blijkbaar mag dat dan toch niet zonder dekbewijs, wat is dan nog wel het nut van een dna-onderzoek? |o

ik dacht dat dat toch gedeeltelijk de bedoeling is van een stamboek, nl ook de afstamming zoveel mogelijk achterhalen/bijhouden om inteelt te vermijden...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:47

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie dringend verzoeken om onenigheden, sneren en opruiende berichten over de situatie omtrent de stamboeken buiten Bokt, en dus buiten dit topic te houden. Ik wijs jullie op de Bokt Regels, waarin je kunt lezen dat het de bedoeling is om respectvol te reageren en dat het uitvechten van persoonlijke vetes niet toegestaan is. Alvast bedankt voor jullie medewerking!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:58

Ik vind het heel jammer allemaal.
Ik heb twee tinkers lopen die allebei ingeschreven staan in ics-belgie.
Zelf ben ik nederlander wonende in belgie. toen ik in nl woorden had ik tinkers in het nl stamboek staan, toen was er nog geen be stamboek.
Maar ik heb dit jaar aan geen enkel stamboek lidmaatschap betaald. Zal zeer waarschijnlijk wel gaan gebeuren omdat ik mn tnker wil laten keuren voor een premie, dit is nu alleen maar gedaan als veulen.
Persoonlijk ben ik er nog niet uit bij welk stamboek ik dat ga laten doen. NL of BE.
Ik heb de verhalen gehoord van wat zich heeft afgespeeld in het BE stamboek, maar heb ook verhalen over NL.
Door al dit moddergooien van allebei de kanten is het erg moeilijk om met een gerust hart je aan te sluiten bij welk dan ook.
Mijn hoop dan ook is dat allebei de stamboeken nu eens ophouden met alle drama en zich weer gaan richten op het echte doel.
Een goed stamboek te zijn voor hun leden.

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 13:10

ik heb persoonlijk niet echt moeten kiezen - aangezien ik verre van tevreden was over hoe ik behandeld werd bij BE was het al snel uitgemaakte zaak voor mij.

tis echt mottig dat ze allebei zo moeilijk moeten doen

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:14

cupcake1986 schreef:
ik heb persoonlijk niet echt moeten kiezen - aangezien ik verre van tevreden was over hoe ik behandeld werd bij BE was het al snel uitgemaakte zaak voor mij.

tis echt mottig dat ze allebei zo moeilijk moeten doen

Prima dat ze niet meer samen zijn, dat was toch al niet het geval vorig jaar toen ze op zichzelf gingen staan als BE.
Dus dat er oneenigheid is geweest dat weet iedereen, maar laten we dan gewoon door gaan ipv steeds oude koeien uit de sloot te halen.
Ik weet het niet. Heb geen probleem gehad met belgie OF nederland.
Ben alleen nog nooit naar de be keuringen geweest, alleen die van nl.
Dus tja, ik zal wel zien wat te doen, alleen jammer dat ik dus geen boekje meer krijg nu.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:58

Oud topic; hier een slotje.