Ik rij met mijn Welsh Cob dressuur wedstrijden en krijg ongelooflijk veel positieve reacties dat ze het een echt dressuurpaardje vinden en dat ze het goed vinden van mij dat ik eens met iets anders dan zo'n friemelpony'tje een proefje rij (sorry als ik iemand beledig
)Nu heb ik bij de keuring met mijn pony mee gedaan aan bestgaande rijpony en werd 5e geplaats na alle NWR's die mee deden.. De nummer 4 mag niet naar Kootwijk maar ik als nummer 5 wel en de jury geeft dat als reden 'we willen ook graag dat de Cobs vertegenwoordigd worden' maar ze zeggen er wel bij 'Je hebt geen wedstrijdpony en dus zal je nooit voorop worden gezet'.
Wat heeft het dan voor nut voor mij om naar Kootijk te gaan, wat voor mij 4 uur rijden is met de trailer, en daar achterop worden geplaats terwijl mijn pony super kan lopen en soms beter dan NWR welshjes die rondlopen. Toch word ik daar achter geplaats met als enige argument de bouw. Het gaat toch om d'r bewegingen?
Wat vinden jullie daar nou van?
Ik vond dat ze Cobs en NWR dan maar weer moeten gan splitsen op de keuring want zo stimuleren ze niet echt het gebruik van Welsh Cobs terwijl het stamboek dat volgens mij juist wilt..

nja, ze was meer een spring paard, die ervan hield om in de bossen te crossen..