Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
PureSylk schreef:De kans dat het fout afloopt is vrij groot bij paarden. Niet alleen voor de veulens, maar ook voor je merrie.
Ik zou je willen aanraden de dierenarts een vruchtje te laten afknijpen, dan heb je veel meer kans op een gezonde moeder met veulen volgend jaar
Scum schreef:Volgens mij zijn de prognoses nog slechter dan de 10% die ik hierboven las
Maar als je merrie drachtig bevonden is neem ik aan dat er dus ook een DA bij is geweest. Wat zei die ervan?
Een DA zal je toch wel eea. over de risico's kunnen vertellen?
KBTP schreef:Tjonge jonge wat een horrorverhalen hier, dat is echt treurig
Ik heb in tegendeel wel een kerngezonde 2ling meegemaakt, 2 fitte veulens. Moeders had 't wel zwaar maar met extra hulp, voer en belangstelling is ze er goed doorheen gekomen.
KBTP schreef:Tjonge jonge wat een horrorverhalen hier, dat is echt treurig
Ik heb in tegendeel wel een kerngezonde 2ling meegemaakt, 2 fitte veulens. Moeders had 't wel zwaar maar met extra hulp, voer en belangstelling is ze er goed doorheen gekomen.
ptiteblue schreef:Ik heb 2x tweelingsdracht meegemaakt, alle 4 gezond.
1 merrie was boerenpaard, zij is wel afgemaakt geweest door een infectie (placenta niet helemaal verworpen), maar heeft toch 3 maanden haar kleintjes kunnen voeden.
2de merrie, bwp was toen 20 jaar oud, DA zag een kyste in plaatst van het vruchtje, 2 gezonde veulens zijn gekomen.
1 van de 2 kon de eerste dagen moilijk opstaan, maar na 1 week waren ze alle 2 prima! Ze zijn denk ik wel E ponies gebleven. Ik zal proberen fotos te vinden.
Maar ik zou de risico toch niet durven nemen hoor!