Haflingerwedstrijden, hoe & wat??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Haflingerwedstrijden, hoe & wat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 11:22

Hallo Bokkers,

Vorige week heb ik mijn startkaart ontvangen voor mijn 4 jarige haflingerruin, EindeLoo's Stoer!
Nu lijkt het mij leuk, om behalve de gewone reguliere wedstrijden ook eens te starten op haflingerwedstrijden.

Nu kan ik echter op internet enzo nergens informatie hierover vinden, ook niet bij het KVTH. En moet ik dan ergens speciaal bij een Haflinger-gebeuren zijn aangemeld of is alleen mijn startkaart voldoende?

En waar kun je rubrieken rijden als bestgaand en hebben ze ook rubrieken voor jonge ruinen onder het zadel?

Bedankt,

Nikki

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:23

Bestgaande haflinger onder het zadel is een vaste rubriek op de keuring en kan je terugvinden op de site van KVTH, want dat wordt georganiseerd door het stamboek in juli en augustus.

Voor haflingerwedstrijden moet je zijn bij http://www.deaangespannenhaflinger.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:24

Wat leuk dat je wedstrijden gaat rijden!

Als je Haflingerwedstrijden wilt rijden is het handig om lid te zijn van De aangespannenhaflinger. Die organiseren vaak haflinger wedstrijde. http://www.deaangespannenhaflinger.nl
Met bestgaand kan je mee doen als je lid bent van het Kvth en dit is dan op de Centrale Keuring.
Rubrieken voor jonge ruinen bestaan niet.

Chaos

Re: Haflingerwedstrijden, hoe & wat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 11:58

Thanx.

Maar ik moet dus wél lid zijn van de aangespannen haflinger om mee te mogen doen aan bijv. het haflingerweekeind in Ermelo?

Ik ben al van zoveel dingen lid nl. dus liever niet als wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:04

Nou het hoeft niet , maar dan mag je maar 1 proef starten , het startgeld is duurder en bovendien gaan leden altijd voor , dus de kans dat je niet kan starten is groot.

Breda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:01

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 17:45

Okee.

I'm confused now,

Ik had me net dus al bijna aangemeld bij vereniging De aangespannen Haflinger voor 35euri per jaar. Dit omdat ik dus had begrepen dat ik na aanmelding meer rechten heb met wedstrijden als niet-leden. (met de inschrijvingen enz.).

Op de site van de vereniging van De Aangespannen Haflinger staat duidelijk beschreven dat ik lid moet zijn om deel te kunnen nemen aan bijvoorbeeld het Ermelo Haflingerweekeind.

Echter nu kijk net op de site van het KVTH, en als ik me daar wil inschrijven voor bijvoorbeeld die Haflingerwedstrijd te Lichtenvoorde die dit jaar op 20 juni is verreden, dat ik dan lid moet zijn voor de KVTH voor 65euri per jaar.

Dus als ik het goed begrijp moet ik, om deel te kunnen nemen aan alle haflingerwedstrijden in Nederland lid worden van én het KVTH en De Aangespannen Haflinger.

Dat wordt nogal duur, ik rijdt maar een haflinger, de rest van de paarden zijn weer andere rassen, waarbij ik dus ook weer lid moet zijn van allerlei verenigingen.

Als ik het dus goed heb begrepen, en het inderdaad zo duur is, dan laat ik de haflingerwedstrijden maar zitten...

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:22

Ik heb in Vragender (achterhoek) een keer aan een haflingerwedstrijd meegedaan. Was heel leuk en ik hoefde nergens lid van te zijn en heb ook nog geen startkaart. Was 20 euro voor de hele dag geloof ik. Springen dressuur en vaardigheid. En aan het einde kreeg iedereen ook een prijs (gebruiksartikel) en een lintje.

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:05

@ chaos 1x in het jaar organiseert de KVTH en DAH gelderland / regio oost samen 1 wedstrijddag, lid zijn van 1 van de 2 is voldoende.

Als je alle andere wedstrijden wilt rijden in de regio oost krijg je als lid 2 euro korting per proef, anders betaal je iets meer.