Ten einde raad over de galop van mijn arabische paard II.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FloMax

Ten einde raad over de galop van mijn arabische paard II.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 16:19

Jaja, was ik weer. Een poosje terug heb ik een topic geplaatst over Kaya, mijn arabische merrie met een kronkel in de galop.
Ik zou jullie op de hoogte houden, dus bij deze!!

Er zit al aardig verbetering in, ik ben zeer blij met het resultaat door middel van jullie tips en advies!
Ik longeer nu elke x voor het rijden, paar rondjes links, paar rondjes rechts.
Om het vervolgens heeeeerlijk rustig aan te doen, al raakt ze aardig opgefokt als ze voelt dat we gaan galopperen. Zeer bijzonder vind ik dat, jammer dat er nooit iemand bij is om het te filmen,heb dan namelijk het gevoel alsof ik op een paradepaardje zit, beetje piaffe, een passage. Zo voelt dat dus.
Mocht ze onder mij vandaan vliegen, hou ik haar bij me en maak een paar voltes.

Ze galoppeerd nog niet aan de teugel, en dat vind ik ook helemaal geen punt, ze doet het zo goed en zo rustig.
Als ze in de gaten heeft dat ze het goed doet, mag ze van mij nog lekker een paar rondjes voluit, zo zijn we allebei weer tevreden.

Gisteren ontving ik een pbtje van Devillicious op bokt. Zij wil me graag helpen, en zoals ik heb gelezen op haar profiel traint zij renpaarden bij Karin v/d Bos.
Ik ben erg blij met hulp natuurlijk, en zodra ik weer nieuws heb, laat ik het weten.

Hopelijk wel met foto's en/of filmpjes hihi

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:49

Hoi,

ik weet je verhaal uit deel 1 niet ;)
Maar mijn av ruin had ook erg veel moeite met de galop.
Hij raakte als hij wist/dacht dat de galop eraan ging komen ook in paniek, ging als een bezetene in draf door de baan, zelf aanspringen e.d.

Veel aan de longe wezen oefenen, om hem sterker te laten worden.(sprong steeds verkeerd aan)
Ook tijdens rijden, eerst in draf in jouw tempo draven en dan pas aanspringen.

Ik zie dat je hulp hebt, veel succes!

AmberHeijman

Re: Ten einde raad over de galop van mijn arabische paard II.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:53

Fijn dat het zo goed gaat!
Bij mijn Arabier was de galop in het begin ook zo'n ramp.
Ontzettend de rug wegdrukken, niet in galop willen, verkeerd aanspringen, overkruisd, etc.
Ik heb heel veel geduld gehad en veel rechtuit gegaloppeerd, lekker in een stevig tempo. Dat is wat bij mij goed hielp.
Maar ik zie dat jij al hulp hebt en ieder paard reageert ergens anders op natuurlijk, heel veel succes! :D

FloMax

Re: Ten einde raad over de galop van mijn arabische paard II.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 00:35

Dankje!
Van degene die mij wou helpen heb ik niets meer gehoord, helaas.
Alsnog maar zelf doen, hoop dat het me goed gaat!