Mist"]
[quote="Meavey"][quote="Donja schreef:Hengstig spuiten als de merrie drachtig is, levert een abortus op, dat kan het bloed dus verklaren!
Dat is dus niet zo, mijn merrie was slecht drachtig te krijgen, kreeg ook een spuit erbij als ze hengstig was, helaas werd ze na de eerste dekking weer hengstig. Ze kreeg weer een spuit, maar wilde zich toch niet laten dekken. Later gescand en bleek dat ze al drachtig was. Mijn dierenarts heeft mij toen gezegd dat het absoluut geen kwaad kon voor de vrucht dat ze nog een hormoonprik gekregen had terwijl ze al drachtig was.
Dus wat is nu de waarheid? En ze heeft dus idd géén abortus gehad.
[/quote]
Meavey, waarom kreeg ze alsnog een spuit als ze toch hengstig was? Is er toen ook gescanned ?
De DA is bij mij vanmorgen weer geweest, er zit nu een eitje van 3.2cm dus waarschijnlijk morgen insemineren, hoewel het geel lichaam er nog zit! dit had volgens de DA al weg moeten zijn?
gefeliciteerd trouwens !
Duim a.u.b. ook voor mij!
[/quote]
Die spuit was om het eitje beter te later rijpen of springen.
Nee ze was niet tussendoor gescanned, het gaat hier ook wel om een shetlander,
, maar normaal als ze drachtig was was ze ook absoluut niet meer hengstig, dus dat ik haar zag piesen met het schouwen, was ik ervan overtuigd dat het niet gepakt had. Maar bleek achteraf dus wel gewoon gelukt te zijn. Ze had me dus gefopt. Helaas is ze in november overleden en zal ik het veulen niet meer kunnen zien, maar goed ze was wel drachtig.
Citaat:
Een hormoonspuit om de hengstigheid te verduidelijken heeft dit gevolg niet, dat doe je dus als de merrie al hengstig is. Hengstig spuiten, als ze dus niet hengstig zijn, doet dit wel.
Aha weet ik dat ook weer.