[KG] Toch appaloosa?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YvetteSenna

[KG] Toch appaloosa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 22:12

Weet niet of het hier goed staat, anders mag het verplaatst worden.

Mijn merrie is voskleurig, nu krijgt ze sinds kort witte haren, op dr rug en door dr manen. Het begon met 1 haar en het word steeds meer..
Haar vader is een appaloosa, zou het kunnen dat ze daar wat van mee gekregen heeft? Overigens kan het niet zijn van een deken of zadel want die worden nog niet gebruikt.

Ze is net 3 geworden. Kan ze dan nog verkleuren?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 26-06-10 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Donja

Re: toch appaloosa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:30

Appaloosa's kunnen op latere leeftijd verkleuren. Heeft je merrie een gevlekte huid rond haar neus/lippen, ogen of kling/uier? Heeft ze gestreepte hoeven en heeft ze een "mensenoog" (witte ring rond de iris). Dit zijn nl appaloosa kenmerken en als ze deze heeft, dan kan ze idd nog gaan verkleuren.

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 09:44

Ik zal vanmiddag even goed inspecteren, maar volgens mij niet. tis me nog nooit opgevallen maar misschien dat als ik heel goed kijk wat kan ontdekken.

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:52

Ik heb dr goed bekeken en fotos gemaakt (lukt me even niet om ze te plaatsen :( ) ze heeft van 1 hoefje iets gestreept aan de rand van de hoef (was me nooit opgevallen).. Heb ff 1 haar uit dr manen getrokken die was wit vanaf de wortel maar verder naar beneden toe was ie nog bruin?! heel raar.. en het lijkt wel of er vandaag meer witte haren in dr vacht zitten als gister.. en aan de ene kant meer als de andere kant..

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 21:43

Nog even goed in dr oogjes gekeken vandaag,. aan de buiten kant van de iris zit een heeeeeeeel dun wit randje.. is dat wat je bedoelt Donja? nu ik er op ga letten valt me steeds meer op :o

Balou_k

Re: [KG] Toch appaloosa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:45

Hoezo lukt het niet de foto's te plaatsen ?? :)

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 22:16

Moet ze eerst op een site plaatsen om de eigenschappen te kopieën en dan in dit bericht plakken. maar krijg ze niet op die site. iemand een idee hoe ik die fotos anders op Bokt krijg?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:20

Via hyves of mijnalbum.nl ?

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 22:55

hyves wil niet uploaden ;) misschien eens mijnalbum proberen.. geen idee hoe het werkt..:P

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 23:39

Afbeelding als je goed kijkt kun je de witte haren zien.. de andere fotos wil nog niet zo lukken.. als ik morgen meer geduld heb ga ik nog eens proberen..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:19

Een appaloosa kan op latere leeftijd pas kleur bekennen. Echter, als het die Bibi is van het topic uit je onderschrift, dat is geen appaloosa. :n
Deze merrie heeft geen enkel appaloosa-kenmerk, en de witte haren zullen te maken hebben met een vorm van stekelharigheid, zoals bij veel vossen.
En een mensenoog is iets wat goed opvalt en niet een klein wit randje is, het is echt een ronde pupil, net zoals bij de mens.
Foto van het mensenoog van mijn merrie.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:26

Ik heb er ooit eens 1 als éénkleurig verkocht omdat het dier echt geen Appaloosa kenmerken had als veulen, jaren later hoorde ik van die mensen dat ze helemaal door was gaan kleuren.
Helaas heb ik daar nooit een foto van gezien, maar met die Appaloosa's weet je het maar nooit.
In pension hadden we een paard, Appaloosa gefokt, die af en toe eens ergens een grote stip kreeg, maar het zette nooit echt door.
Het lijkt mij ook dat jouw paard meer een beetje stekelharig is, maar je weet het nooit zeker!

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 11:41

Afbeelding
Afbeelding

Als ze niet appaloosa wordt vind ik dat helemaal niet erg hoor.. Maar valt me op dat ze nu dus steeds meer witte haren overal krijgt.. Dit had ze nooit, dus vandaar dat ik het hier op bokt plaats..

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 16:21

heb mevr net voor het eerst in dr leven afgespoten.. En onder al dat zand wat op dr hoeven zat... Je raad het misschien al.. zitten 4 blanke hoefjes onder.. gestreept..
Ik fotos gemaakt.. alleen zijn deze op miracleuze wijze verdwenen toen ik ze op de pc wou zetten.. dat wil zeggen ze staan niet meer op mn telefoon maar ook niet op mn pc.. :(

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:26

Even nieuwe foto's maken ;)

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 10:59

ga ik zo doen ;) ga zo naar dr toe en maak dan nieuwe foto's maar is wel ontzettend balen!! Zal ze dan erop zetten en laat mn zusje voor de zekerheid reservefotos maken :P

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 13:29

Afbeelding

tis niet helemaal wit, maar t was wel ff een schok dat ze toch niet zwart waren..

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:33

das toch wel een appie hoefje :))

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 14:06

ja toch?! ik weet het onderhand niet meer.. de ene zegt dat het absoluut niet kan.. de ander zegt dat ze waarschijnlijk wel appie gaat worden.. Het maakt me niet heel veel uit maar wil toch wel weten waar ik aan toe ben :o aangezien ik bezig ben met het zoeken naar een hengst om dr volgend jaar te laten dekken..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:10

Dat is inderdaad een appaloosa hoefje.
Die van mij (valk bont) heeft dit ook.
Maar verder heeft hij alleen stipjes op zijn voetjes, ook heel vreemd.

Ik ben erg benieuwd of hij vos blijft of toch verkleurd..

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:13

Dit hoefje wil dan zeggen dat ze een appie kenmerk heeft, niet dat ze dan ook gelijk een app is. Als ik naar de foto's in je onderschrift kijk dan haal ik daar verder geen app kenmerken (zoals al beschreven) uit. Maar het zou dus wel kunnen. Zeker weten doe je het pas als je haar laat testen. Want het zou ook stekelharigheid kunnen zijn (zoals ook al gesteld werd). Mijn app heeft zelf alle kenmerken, hij is op z'n hoofd helemaal donkerbruin, maar daarin heeft hij wel de zgn paddenmuil. Heel apart. Die zie ik op jouw foto's niet terug, evenmin als mensenoog. Geslachtsdelen kan ik niks van zeggen. Nogmaals, testen geeft uitsluitsel, dit kan bij bijv van Haeringen. Kost rond de tachtig eu dacht ik. Maar dan weet je het wel zeker.

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 14:14

Bedoel je die van mij?:P ja ben ik ook erg benieuwd naar.. Zie wel elke dag wat meer witte haartjes.. maar in theorie zou het kunnen dat ze verkleurd,. nu de praktijk afwachten..?

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 14:18

@fanci_mike: nee mensenoog heeft ze idd niet en op dr neus heeft ze een witte stip (altijd al gehad) geslachtsdelen zit verder niet.. De fotos die daar staan zijn ook al weer iets oudere foto's en het is echt iets van de laatste tijd..
Nogmaals het maakt me niet uit als ze geen appie word/is maar ben wel nieuwschierig hoe het kon zeg maar..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:25

Het zou een appaloosahoefje kunnen zijn, maar ik ken echter ook vossen met zulke hoeven. Onze New Forest vosruin heeft 3 van zulke hoeven (en de 4de is wit vanwege een wit voetje). Bovendien ken ik ook voskleurige hackney's met dit soort hoeven. Beide rassen kunnen absoluut niet appaloosa-kleurig zijn.