[E]jazz x havidoff x aktion 2 jarige merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

[E]jazz x havidoff x aktion 2 jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 20:15

hallo

wij willen volgend jaar onze merrie voorstellen op de merrie keuring en oefenen nu rustig het staan en draven aan de hand wat. Omdat ik benieuwd ben wat andere mensen van haar algemene bouw en beweging vinden heb ik dit topic geopend.

Deja vu
merrie
donkerbruin
1.68
geboren 2008
jazz x havidoff x aktion
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=303010
Goed karakter en bij bekenden erg braaf en warm, bij vreemde mensen is ze koeler. Ze moet even wennen voordat ze echt bij je komt. Ze is niet gemeen maar wel een dominante merrie.

staan fotos
Afbeelding
Afbeelding

draf foto (om een idee te krijgen van haar gangen, we hebben niet opgejaagd)
http://img153.imageshack.us/img153/747/baby2010.jpg

ik ben heel benieuwd naar meningen van kenners en liefhebbers :D
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 26-06-10 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar, rest in link

mbkaatje

Re: [E]jazz x havidoff x aktion 2 jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:33

Daar is nu eigenlijk nog niets over te zeggen. Zoals de merrie er nu uitziet zou ik je niet adviseren om naar de keuring te gaan. Maar ze is nu twee jaar en hoeft ook nog niet in keuringsconditie te zijn.

Je zou volgend voorjaar een advies in kunnen winnen bij bijv. de regionale Kwpn-inspecteur.

Wil je ermee gaan fokken? Er zitten ervoor niet echt veel predikaten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 14:38

wat is de rede dat jij haar zoals ze nu is niet keuring materiaal vind?
Er zitten inderdaad niet veel predicaten achter maar wij hopen met haar een sport lijn op te zetten en bij haar te beginnen met de predicaten etc.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:49

Dat is zeker waar. Een stammetje moet ergens beginnen.

Ik bedoel daarmee meer te zeggen dat zulke vragen nu eigenlijk niet te beantwoorden zijn. Op tweejarige leeftijd zijn ze in het algemeen niet echt te beoordelen. En al zeker niet van foto's, dat geldt helemaal voor de draffoto.

Op dit moment heeft de merrie niet echt een mooie bovenlijn en is natuurlijk onbespierd. Dat kan met training een wereld van verschil maken.

Daarom mijn advies om er eens iemand naar te laten kijken, in levende lijve en niet van foto's.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 15:14

ok bedankt, in het echt is ze inderdaad beter te beoordelen, maar het ging mij ook om de been stand schouder etc.

Wij hopen natuurlijk op minimaal ster en prok, ze begint nu weer te groeien dus de bovenlijn zowel als de achter hand zal wel beter gelijk trekken met de voorhand :)

bedankt voor je bericht

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:23

Prok kan je natuurlijk al eerder laten doen. Als dat goed is, kan je weer verder kijken en er iemand bij halen voor een onafhankelijke mening.

Uiteindelijk heb jij er niets aan als dit het net niet is, zeker als je er serieus mee verder, wilt wat fokken betreft.

Succes verder!
Laatst bijgewerkt door mbkaatje op 25-06-10 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:29

De bovenlijn lijkt ook wat "gezonken" omdat ze nog wat overbouwd is op het moment denk ik.
Ik zou gewoon goed advies vragen voordat je haar ter keuring aanbied. Misschien het overwegen waard om dit professioneel te laten doen bij een trainingsstal? Meestal geven zulke mensen je ook meteen een eerlijke mening over hoe het lijkt met de merrie.
Denk wel dat ze een mooier beeld gaat geven als ze op keuringsconditie is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 16:15

wij maken haar samen met profi's keurings mak want ze is vrij groot ik kan haar zelf niet bij houden in draf aan de hand. :=
Ze loopt nu wat op vanuit de schoft naar het kruis dit is de laatste maanden er ingegroeid, ze had dat in de winter nog niet dus ik ga er vanuit dat dat wel weer bij groeid.

We zullen het over een jaar zien :)

alvast bedankt voor de feedback

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:18

het 1e wat mij opvalt is het korte pijpbeen aan achterbeen..

voor een 2 jarige ziet ze er goed uit, lekker de wei op en volgend jaar maar kijken hoe ze er dan weer uit ziet...