Freiberger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nelson_Diego

Freiberger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 19:25

Hoi iedereen,

ik heb een paar weken geleden een freiberger (franche montagne) hengstje gekocht, en graag zou ik willen weten of hier mensen zijn die ervaring met dit ras hebben. Ik heb wel het belangrijkste terug gevonden via internet maar het zou leuk zijn als mensen met ervaring mij tips of zo kunnen geven. Het hengstje is 1 jaar oud, heel lief, super nieuwsgierig en koel in het hoofd. Alle tips zijn welkom!!!

Groetjes

Mungbean

Re: Freiberger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:33

advies: niet onderschatten.
Ze zijn lief en leuk, maar kunnen ook enorme boeven zijn als ze hun eigen kracht leren kennen. Je zal niet de eerste zijn die zijn Freiberger met geen mogenlijkheid meer met zijn hoofd uit een boom krijgt omdat hij 'honger' heeft :D

Ze zijn sterk en slim, als je dat voor je kan winnen is het geweldig :j

veel plezier ermee.

Nelson_Diego

Re: Freiberger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 22:05

thanks ;)

Gwenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:23

Ik heb ook een Freiberger, Flocon, is nu net 5jr geworden. Dat wat Sizzle zegt klopt wel, Flocon is heel braaf en lief, maar heeft wel echt een eigen wil en kan op zn tijd erg eigenwijs zijn. En hij heeft echt altijd honger!! :D Ik hou er wel van haha.
Als je vragen hebt stel ze gerust. En foto's van mijn paardje vind je in mn profiel.