Nakomelingen van Magic Ronaldo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicaaa

Nakomelingen van Magic Ronaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 18:24

Ik zit erover te denken mijn merrie te laten dekken door Magic Ronaldo. Zijn er mensen die nakomelingen hebben van deze hengst of er ervaringen mee hebben?

petraaken

Re: Nakomelingen van Magic Ronaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:00

F-AM --> FB

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:44

Het zijn leuke paarden van ronaldo
Ik heb er 2 zelf ingereden en deze paarden waren gefokt door een kennis. Op mij aanraden heeft ze haar paarden gedekt met ronaldo.

1 merrie was helemaal gelders gefokt
Is een mooi luxe zwarte ruin geworden met geweldige bewegingen.

Andere merrie was een Ramiro Z x pion
Mooi luxe langelijnde merrie Ook zwart van kleur.
Super bewegen erg mooie merrie.

Mijn fok ervaring met Ronaldo is dat je een grote merrie moet hebben.
Met veel front en knie actie en een goed achterbeen.
Hij geeft een goed karakter door.

Nbocxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:54

Ik heb een afstamming van ronaldoxkrack c..
hij is onder het zadel super lief! heb hem sinds hij 3,5 is en ben er een keer afgevallen door me eigen stomme fout..
in omgang zelf kunnen ze wel wat streken hebben.. maar als je ze goed opvoed dan zijn het meer streken waar je wel om kan lachen..
de mijne is nu 5 en kom wat moeilijkheden tegen met de achterhand..
kreeg ook te horen dat dat komt omdat er bij mij flemmingh ergens in het bloed zit.. de hebben nogal weke lendenen..
maar heb nu een fysio erbij en gaat al stukken beter!
hij is ook no gmaar 5 dus moet hem oko de tijd geven..

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:22

m'n tante heeft 5 jaar geleden ook een magic ronaldo gefokt uit een amor merrie, merrie heeft een vrij opgefokt karakter en is niet makkelijk, maar ronaldo heeft dat aardig weten te onderdrukken! was hengst, maar had het niet eens door, was erg lief en erg makkelijk in de omgang. helaas op 2 jarige leeftijd in moeten laten slapen wegens een bloeding in de hals, waarbij er vocht in t ruggenmerg is gekomen(kapot getrapt door ander paard..)
(staat op de foto wat vreemd omdat z'n coordinatie daardoor dus niet goed meer was..verder was is errug knap!)
Afbeelding

marleen5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:01

Ik heb ook een ronaldo nakomeling. Het is een braaf paard, en lief in de omgang.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:33

Wij hebben een ster-merrie van ronaldo X weltmeyer.

pittige dame, grappig is dat er mensen zijn dat Ronaldo's niet zo leuk zijn om mee te werken en anderen juist vertellen dat het een positieve inbreng is :D

Afbeelding

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:41

Nbocxe schreef:
Ik heb een afstamming van ronaldoxkrack c..
hij is onder het zadel super lief! heb hem sinds hij 3,5 is en ben er een keer afgevallen door me eigen stomme fout..
in omgang zelf kunnen ze wel wat streken hebben.. maar als je ze goed opvoed dan zijn het meer streken waar je wel om kan lachen..
de mijne is nu 5 en kom wat moeilijkheden tegen met de achterhand..
kreeg ook te horen dat dat komt omdat er bij mij flemmingh ergens in het bloed zit.. de hebben nogal weke lendenen..
maar heb nu een fysio erbij en gaat al stukken beter!
hij is ook no gmaar 5 dus moet hem oko de tijd geven..

Ook wij hebben een Ronaldo x Krack C x Michelangelo. Zelf gefokt en een paard met veel kwaliteit. Is als veulen kampioen van Overijssel geworden en daar zijn we natuurlijk apetrots op. Inmiddels is hij 5 en hij pakt het werk super goed op. Zal dit jaar ook uitgebracht worden op concours.
Hij heeft een goed achterbeen, is heel gummy en heeft 3 zeer goede gangen. Maar qua front had ie van mij wat meer mogen hebben.

De merrie is een heethoofd in het werk en hij is wel cooler in dat opzicht, maar wel wat schijterig dan zn moeder. Maar hoe dan ook een fijn paard die goed bewerkbaar is.