Aparte A pony merrie, welke hengst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NibbitLotus

Aparte A pony merrie, welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 16:51

Wij hebben thuis een welsh merrie van 3.5 jaar staan. Ze is een ontzettend aparte verschijning. Roosje heeft 2 maanogen, een grijs hoofdje, en 2 bijna niet zichtbare bruine vlekken op haar buik. Wij willen heel graag een veulentje bij haar maar hebben geen idee wat voor hengst bij haar past. Roosje is een super goeie spring en dressuur pony, basculeert boven de sprong en heeft een super goeie draf. Ik heb geen foto van hoe ze er nu uit ziet, op de foto's hier onder hebben we haar net en zag ze er nogal onverzorgt uit. Als iemand een leuk hengstje voor deze merrie weet wil ik het graag weten, we zijn al een tijdje op zoek maar kunnen niks vinden. Oh ja nog een vraag, omdat Roosje 2 maanogen heeft, geeft ze er dan sowieso een aan haar veulen? Hier de foto's.

Samen met haar beste vriend Henk (samen van de Zuidlaardermarkt gekocht)
Afbeelding

Haar mooie hoofdje
Afbeelding

Ik hoop op veel reacties! Mevrouw is de laatste tijd heel vaak hengstig dus het is de goeie periode voor haar.
Laatst bijgewerkt door NibbitLotus op 21-06-10 16:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Charaz

Re: Aparte welsh A merrie, welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:52

Welsh merrie? Ik neem aan een A pony? Zo ver ik weet mogen welsh pony's niet bont zijn.

Wat wil je met het veulentje? Rijden, mennen?

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 16:54

Charaz schreef:
Welsh merrie? Ik neem aan een A pony? Zo ver ik weet mogen welsh pony's niet bont zijn.

Wat wil je met het veulentje? Rijden, mennen?

Sorry dat bedoelde ik :o . Er gaat sowieso op gereden worden, mennen is altijd leuk!

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:55

Prachtig beestje! Je zou gewoon even op internet moeten rondkijken naar de aanbieden van dekhengsten. Sowieso een welshje. Verder zijn maanogen, helaas, niet erfelijk!

denicola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:58

Google eens op Stal Zomerdijk, zij fokken met verdunde kleuren en hebben o.a. Zomerdijk`s Willy Wortel staan. Ze kunnen je vast veel meer vertellen en hengsten aanbevelen. Ze zitten in Noordeinde. Succes!

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 16:59

denicola schreef:
Google eens op Stal Zomerdijk, zij fokken met verdunde kleuren en hebben o.a. Zomerdijk`s Willy Wortel staan. Ze kunnen je vast veel meer vertellen en hengsten aanbevelen. Ze zitten in Noordeinde. Succes!

bedankt voor de tip!

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 17:36

zijn er nog meer mensen die leuke A-B hengsten kennen?

Nicole288

Re: Aparte A pony merrie, welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:54

F-AM -> WPC

regtur

Re: Aparte A pony merrie, welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:48

Als je een veulen met een apart kleurtje wil en sportgenen, dan zit je met Willie Wortel wel goed. Wel even een afspraak maken, want tegenwoordig pendelt hij tussen zijn "rij"adres en "vrij'adres.